Eesti Töötukassa personali peaspetsialist Evelin Ausmees kinnitab, et üha enam ettevõtteid peab oluliseks vastutustundlikku käitumist ja rohelist mõttelaadi. «Töötukassa jaoks on vastutustundlikkus igati loogiline teema, sest ettevõtte põhitegevus on Eesti majanduse ja ühiskonna vaates väga suure kaaluga. Et töötukassal on osakonnad üle Eesti, on meil võimalus ja kohustus olla suunanäitajaks ka kohalikul tasandil,» tunnistab ta.
Igaüks saab anda panuse keskkonnahoidu
Ausmehe sõnul on peamine mõista, et juba väikesed muutused on olulise kaaluga ja alustama peab ennekõike endast ning sealt edasi liikuma organisatsiooni ja kogukonna tasandile.
«Keskkonna hoidmiseks on hea algus liikuda paberimaailmast üha enam digitaalsetesse kanalitesse ning vähendada kontoripindu. Oleme viinud kliendisuhtluse suuresti üle e-kanalitesse, mis tähendab, et kliendil ei ole tarvidust sõita töötukassaga suhtlemiseks reaalselt kohale. Arvestades, et aastas on meil üle 100 000 kliendi, on muutus muljet avaldav. Kuna viimastel aastatel on saanud normaalsuseks kodukontorist töötamine, oleme vaadanud üle töötukassa kontoripinnad ning leidnud nende kasutuses kokkuhoiukohti. Igapäevategevuses on olulisteks märksõnadeks saanud pakendiringlus, digiprügi ning kraanivee eelistamine pudeliveele. Samuti oleme kutsunud töötajaid üles autosid koju jätma ja jalgrattaga või jalgsi tööle tulema,» toob Evelin Ausmees näiteid.
Igas organisatsioonis on asju, mida enam ei vajata, seega otsustati töötukassas isekeskis, et ka seisma jäänud vanadele reklaamplakatitele, fotoseintele, vanale messitelgile, surfi- ja reklaamlippudele püütakse anda uus elu. Veidike mõtlemist ja kolleegidest koosneva asjaarmastajatest kümnepealise õmblustiimi abiga õmmeldi valmis 48 omanäolist kotti, mis pandi oksjonile ning saadud raha annetati ühise hääletuse teel välja valitud valdkonda. Nõnda sai löödud kaks kärbest korraga: oldud keskkonnasõbralik ning saadud tehtuga anda oma panus heategevusse.