Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Paulig: toiduainetööstusel on roll maailma kliimaprobleemide lahendamisel

Copy
Artikli foto
Foto: Paulig

EESTVEDAJA. Toiduaineettevõte Paulig edendab kestlikke lahendusi tuleviku toidumaailmas, innustades tarbijaid tegema jätkusuutlikke valikuid, tegemata järeleandmisi maitses ja mugavuses. „Toiduainetööstus võib olla oluline osa üleilmsest lahendusest kliimaprobleemidele ning meie ambitsioonikas eesmärk on olla oma sektoris jätkusuutliku tegevuse eestvedaja,“ kinnitab Pauligi Baltikumi kommunikatsioonijuht Margit Palm.

Maailma muutudes tuleb mõelda toidu tulevikule. Toiduaine- ja joogitööstus kasutab planeedi piiratud varasid ning mängib seetõttu olulist rolli kliimaprobleemide lahendamises. „Rahvusvahelise toidu- ja joogiettevõttena on meie ülesanne pakkuda tarbijatele uusi maitseid ning innustada neid langetama jätkusuutlikke otsuseid, maitses ja kasutusmugavuses järeleandmisi tegemata,“ ütleb kommunikatsioonijuht.

Ta nendib, et Pauligi lubadus „For a life full of flavour“ on palju enamat kui lihtsalt maitseelamuse pakkumine. „Pauligi ülesanne on hoolitseda inimeste ja keskkonna heaolu eest ning see peab väljenduma ka ettevõtte igapäevases tegevuses. Meie jätkusuutlikkuse programm 2030 põhineb ÜRO säästva arengu eesmärkidel ja selles on kolm fookusvaldkonda ning ambitsioonikad eesmärgid: tööhõive ja majanduskasv, säästev tootmine ja tarbimine ning kliimamuutustevastased meetmed. Uue ambitsioonika tegevuskavaga soovime kiirendada oma jätkusuutlikku arengut. Jätkusuutliku tegevuse programm mõjutab meie tootevalikut ja kõike, mida plaanime praegu ja tulevikus teha.“

Artikli foto
Foto: Paulig

Nende eesmärkide saavutamiseks keskendub Paulig kolmele valdkonnale:

1. tooted ja teenused, mis toetavad inimeste ja planeedi tervist ning heaolu

2. kliimamuutustevastased meetmed ja ringmajandus

3. õiglased ja kaasavad töömeetodid

Pidev uuenduslikkus ja areng on Pauligi DNA-s. Nii on asutatud näiteks kapitaliinvesteeringute üksus PINC, mis investeerib toidu tulevikuga tegelevatesse idufirmadesse. PINC-i eesmärk on aidata Pauligil ettevõttena uueneda ja areneda ning anda oma panus maitsvama, tervislikuma ja kestlikuma planeedi heaks.

Pauligi jätkusuutlikkuse programm 2030 – heitkoguste vähendamine ja tervislikkus

Pauligi 2022. aasta majandusaasta ja jätkusuutlikkuse aruanne kirjeldab üksikasjalikult ettevõtte seniseid edusamme Pauligi jätkusuutlikkuse programmi 2030 suunas. „Vähendasime mullu näiteks oma tegevusest tulenevaid kasvuhoonegaaside heitkoguseid 18,5 protsendi võrra võrreldes 2018. aasta algtasemega. Meie eesmärk on 2030. aastaks vähendada kasvuhoonegaaside heitkoguseid oma tegevuses 80 protsenti ja väärtusahelas 50 protsendi võrra. Lähiajal on eesmärk muuta kõik tootmis­üksused süsinikuneutraalseks. Seitse tootmisüksust üheteistkümnest on juba saanud süsinikuneutraalse hoone sertifikaadi, sellel aastal lisandub sinna ka meie Saue maitseainetehas Eestis,“ räägib Palm. „Kuulume esimeste toiduainetööstuse ettevõtete hulka, kes võttis endale kohustuse seada teaduspõhised eesmärgid vastavalt Pariisi kliimaleppele, et kliima soojenemine ei ületaks 1,5 °C.“

Eelmisel aastal algatas Paulig kliimaprojektid kohvi päritoluettevõtetes, et soodustada kliimasäästlike põllumajandustavade rakendamist. „Viimastel aastatel oleme Baltimaades ellu viinud erinevaid ringmajanduse projekte, mis on näidanud, et kohvipaksu saab mitmel moel kasutada, näiteks roheenergia allika või väetisena. Selliste projektide eesmärk on innustada kohvisõpru jätkusuutlikke valikuid tegema ja kohvi helgesse tulevikku panustama,“ ütleb Palm. „Meile on oluline, et kogu kohvi teekond istandusest kohvitassi – ja sealt edasi – oleks jätkusuutlik ja keskkonnasõbralik.“

Lisaks on Pauligile oluline sotsiaalne vastutuslikkus, seega tehakse koostööd erinevate kohalike organisatsioonidega. Näiteks koguti kolmel järjestikusel aastal kohvipurust toodetud rohelist energiat, mis annetati SOS Lastekülale ja Haiba lastekodule. 2020. aastal kattis see Haiba lastekodu energiavajaduse kaheks kuuks, keskmise majapidamise energiavajadus oleks sellega aga olnud kaetud lausa kuueks aastaks.

Palmi sõnul käib aktiivne töö jätkusuutlikkuse, keskkonnahoiu ja inimeste tervise toetamise nimel edasi: „Praegu laiendame koostööd tarnijate ja partneritega, et võtta kohvi ja nisu väärtus­ahelates kasutusele kliimasäästlikud põllumajandustavad. Samuti töötame selle nimel, et 2025. aastaks vähendada logistikast tulenevaid heitkoguseid 25 protsendi võrra. Nii oleme näiteks Baltikumis kohvi transpordis töötanud DSV ja Nestega alates 2021. aasta oktoobrist koos ning suutnud aastaga kokku hoida 71 000 kg CO2 heitmeid tänu taastuvtoorainetest diiselkütusele üleminekuga.“

Ta nendib, et Pauligi eesmärk on olla õiglane ja kaasav partner ning tööandja. „Meie kohv on juba praegu pärit sada protsenti tõendatud jätkusuutlikest allikatest ja laiendame seda lähenemist ka teistele toorainetele. Eesmärk on, et aastaks 2030 hangime sada protsenti suurema ohutasemega piirkondadest pärit toorainest tõendatud jätkusuutlikest allikatest. See eeldab süsteemsemat nõuetele vastavuse protsessi ning terviklikumat koostööd tarnijate ja teiste partneritega kogu väärtus­ahela ulatuses.“

Paulig on muu hulgas loonud uue strateegilise algatuse, et 2030. aastaks vähendada toiduraiskamist enda väärtusahelas poole võrra. Samuti jätkub teekond eesmärgini, mille kohaselt tuleb 2030. aastal 70 protsenti ettevõtte müügikäibest toodetest ja teenustest, mis toetavad inimeste ja planeedi tervist ning heaolu. Tulevikus saab ka kõik Pauligi pakendid ringlusesse võtta ja need valmistatakse taastuvatest või taaskasutatavatest materjalidest.

Väärtused suunavad mõtlemist ja käitumist

Pauligi ettevõttekultuur põhineb väärtustel, mille on sõnastanud ettevõtte töötajad. Nendeks on „Otsime ja leiame“, „Rahuldume vaid parimaga“ ja „Kasvame koos“. Väärtused suunavad mõtlemist ja käitumist ning mõjutavad otsuseid nii üksikisikute kui ka ettevõtte tasandil.

„Otsime ja leiame ehk Stay Curious tähendab, et õpime paremini tundma oma tarbijate harjumusi ja elustiili, otsime ja arendame pidevalt uusi põnevaid maitseid ja lahendusi ning väärtustame uuenduslikkust ja ettevõtlikkust,“ selgitab Palm. „Rahuldume vaid parimaga ehk väärtuse Strive for Excellence taga seisavad mõtted, et vaatame tulevikku ja püüdleme jätkuva arengu poole, väärtustame kõiges kvaliteeti, oleme kiired uute lahenduste leidmises, ent samas peame oluliseks oma tegevuse pikaajalist jätkusuutlikkust. Kasvame koos ehk Grow Together tähendab, et loome ja tugevdame pikaajalisi kliendisuhteid, toetame mitmekesisust ja uuendusi, oleme heaks eeskujuks ning innustame üksteist eesmärke seadma.“

Olla edukas ettevõte – see tähendab Palmi sõnul vastutustundlikke valikuid, otsuseid ja tegevust. „Paulig peab kinni kehtivatest seadustest, määrustest ja normidest. Meie tegevus on aus, eetiline ja vastutustundlik. Tänu sellele oleme jätkusuutlikud ja jätkame sellel rajal ka edaspidi. Meie tulevik on meie endi kätes. Innustame oma kliente ja tarbijaid meiega sellel teekonnal liituma!“

Artikli foto
Foto: Paulig

Pauligist

1876. aastal asutatud rahvusvaheline Pauligi perekonnale kuuluv toiduaineettevõte on tuntud oma kvaliteetsete toodete, nagu kohvi, toidukontseptsioonide, maitseainete, taimsete toodete ja suupistete poolest. Pauligi kaubamärgid on Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco ja Zanuy. Ettevõttes töötab 2300 töötajat 13 riigis ning 2022. aastal oli kontserni tulu 1,1, miljardit eurot.

Pauligi peamised tootekategooriad on Tex Mexi tooted, kohv, maitseained ja snäkid. Tex Mexi toodete kategoorias on Paulig praegu Euroopa turuliider ning ettevõtte tooteid müüakse 70 riigis. Kohvitoodete kategoorias ollakse turuliider Soomes ja Baltimaades ning Santa Maria on Põhjamaade turgu juhtiv kaubamärk. Ettevõtte tooteportfell on peaaegu sada protsenti taimne ning 2030. aastaks on võetud sihiks, et 70 protsenti toodetest ja teenustest on inimeste ja planeedi tervist ning heaolu toetav.

Paulig tähistab sellel aastal ka oma Saue maitseainetehase 30. aasta­päeva ja tegutsemist Eestis.

https://www.pauliggroup.com/et

https://paulig.ee

https://www.santamariaworld.com/ee

Copy
Tagasi üles