KVALITEEDILUBADUS. «Teel homsesse» ehk vastutuse võtmine ajendab jaekaubanduskontserni Lidl täitma iga päev oma kvaliteedilubadust ning muutma ettevõtte kogu väärtusahelat silmas pidades tuleviku jaoks sobivaks. Keskkonnaga harmoonias olev tulevik asetab inimesed kõige selle keskmesse, mida teeme ja aitab kaasa säästlikumale tarbimisele. Lidli visioon on kõige jätkusuutlikum tootevalik parima hinnaga.
Tee juba täna koos Lidliga jätkusuutlikke valikuid!
Ent kuidas integreerida sotsiaalse ettevõtluse strateegiat kaubandusettevõtte äriprotsessidesse, saavutades seejuures üheaegselt häid majandustulemusi, hoides keskkonda ning andes tagasi ühiskonnale? «Meie jaoks tähendab vastutuse võtmine tegelemist küsimustega, millele on vaja vastuseid juba täna ja homme. See kehtib eelkõige juhul, kui meie tegevus mõjutab inimesi ja keskkonda,» ütleb Lidl Eesti ettevõtte sotsiaalse vastutuse koordinaator Antra Birzule.
Ta lisab, et Lidl toetub vastutuse võtmisel kuuele valdkonnale: kliima kaitsmine, elurikkuse austamine, õiglane tegutsemine, läbipaistev ja avatud dialoogi pidamine, ressursside säästmine ning nii klientide kui ka töötajate tervise edendamine.
Kaitstes kliimat
Lidli eesmärk on vähendada oma väärtusahelas heitkoguseid, et aidata kaasa Pariisi kliimakokkuleppes seatud eesmärkide saavutamisele. Aastaks 2030 vähendab Lidl tegevuslike kasvuhoonegaaside heitkoguseid 80%.
«Oma igapäevatöös lähtub Lidl otsuste tegemisel teaduslikult põhjendatud eesmärkidest. Muuhulgas tegeleme kliimakaitsega, ostes 100% rohelist elektrit ning ehitades ja sisustades kauplusi väga energiasäästlikult,» selgitab Birzule.
Kliimamuutustele kollektiivse negatiivse mõju vähendamiseks on Lidlis viidud ellu mitmeid häid asju:
• Lidl osaleb igal aastal Maa tunnis (Earth Hour), lülitades sümboolselt välja või hämardades oma logistikakeskuses ja kauplustes tuled.
• Alates 2022. aastast on hanke- ja koostöölepingutesse lisanud nõude pakkuda teenuse osutamisel vaid kõige energiasäästlikumaid lahendusi.
• 2022. aasta septembris omandas Lidl ISO: 50001:2018 energiajuhtimissüsteemi sertifikaadi, mis kinnitab, et energiajuhtimise protsessid on korraldatud tõhusalt energiatarbimist silmas pidades.
• Ollakse alustanud päikesepaneelide paigaldamist kaupluste katustele. See aitab tonnide kaupa CO2 heitkoguseid kokku hoida.
Austades elurikkust
Lidlis edendatakse elurikkuse kaitset ja säästvat kasutamist. «Mõistame, et maailma tulevik sõltub suurel määral keskkonna bioloogilisest mitmekesisusest. Euroopa suurima jaemüüjana mõjutame loomade ja taimede mitmekesisust ning toimivaid ökosüsteeme. Seetõttu pöörame suurt tähelepanu säästvate lahendustega tooraine kasvatamisele ja kaevandamisele, sealhulgas pestitsiidide vähendamisele ning jälgime meie kaupluste ehituse ja hoonete keskkonnamõju,» räägib Birzule.
Lidlis on esindatud Euroopa Liidu mahelogoga tähistatud tooted, neid toodetakse mahepõllumajanduse põhimõtete kohaselt. See tähendab, et Lidlis toimuvad regulaarsed auditid, näiteks tootmis- ja tarneahelad on põhjalikult kontrollitud ning jälgitakse kõiki Euroopa Liidu mahepõllumajanduse standardeid.
Elurikkuse austamise edendamiseks teeb Lidl koostööd Tallinna loomaaiaga ja toetab äärmiselt ohustatud liiki – lumeleopardi.
Tegutsedes õiglaselt
Vastutustundlik ettevõtlus tähendab hoolimist nii koostööpartneritest kui ka vastutuse võtmist oma töötajate heade töö- ja elutingimuste eest. Seda juhivad ettevõtte käitumiskoodeks, inimõiguste austamise poliitika, õiglane tasu, kaasav töökultuur, naiste võrdõiguslikkus ja mitmekesisus igapäevatöös. Samuti pööratakse Lidlis koostööpartnerite valikul suurt tähelepanu loomade heaolu aspektidele.
Hetkel on Lidl Eesti kollektiivis üle 36% juhtivatel kohtadel naised, mis on üle Lidli riikide keskmise. Ettevõte teeb aktiivset koostööd erinevate vabaühendustega, et luua ühtne ja kõrge arusaam jaekaubandusest.
Osaledes dialoogis
«Peame pidevat ja läbipaistvat dialoogi kõigi oma asjakohaste partnerite, töötajate ja klientidega, et neid meie lähenemisviisi kaasata,» kõneleb Birzule. «Samuti suudame oma tarnijatega teha tihedat koostööd paljudes jätkusuutlikkuse küsimustes, sealhulgas plasti vähendamise, tänapäevase orjuse ja süsinikdioksiidi vähendamise küsimuses. Sel viisil tarnijatega koostööd tehes usume, et suudame saavutada jätkusuutlikke tulemusi.»
Säästes ressursse
Lidl on pühendunud ressursside pidevale kaitsmisele ja vastutustundlikule käitlemisele kogu väärtus-
ahelas ning selle saavutamiseks on seatud konkreetsed eesmärgid. Oleme osa planeedist ja teades oma mõju sellele, suudame kõik ka väikestes igapäevatoimingutes keskkonnale mõeldes palju ära teha!
Üheks konkreetseks sammuks on kindlasti plastmassi vähenemine pakendites. Lidli eesmärk on aastaks 2025 vähendada omamärgitoodete pakendites plasti vähemalt 20% ning suurendada taaskasutatud materjalide hulka pakendites keskmiselt 25%.
Lisaks on keskkonnale oluline energiatõhusus, mida Lidl arvestab igas detailis alates kauplustest ja kontoritest kuni transpordini. Tähelepanu pööratakse magevee mõistlikule ja tõhusale kasutamisele, hoolivale tooraine hankimisele ning oma ressursside taaskasutamisele.
Edendades tervist
«Toetame oma kliente ja töötajaid nende püüdlustes elada ja töötada tervislikumalt ning töötame välja sobivaid kontseptsioone ja eesmärke. Oleme teadlikud oma mõjust klientide ja töötajate tervislikele harjumustele, seega propageerime tervislikke toitumisharjumusi nii kodus kui ka töökeskkonnas,» selgitab Antra Birzule, Lidl Eesti ettevõtte sotsiaalse vastutuse koordinaator.
2022. aasta lõpus kinnitas Lidl Eesti Teadliku toitumise aluspõhimõtted. See tähendab laiendatud taimsete toodete valikut, lastele ebatervislike toodete reklaamimise lõpetamist, täisteratoodete osakaalu suurendamist ning oma kaubamärkide märgistamist Nutri-Score märgisega, et klientidel oleks lihtsam teha otsuseid tervisliku toitumise osas. Nutri-Score’i viieastmelise tähtedega tähistatud värviskaala abil saab tarbija kohe näha toiduainete toiteväärtust.
Antra Birzule, Lidl Eesti ettevõtte sotsiaalse vastutuse koordinaator, lisab, et murel töötajate turvalisuse pärast on tulemusi. Lidl Eesti on Lidli riikide seas üks madalamaid töökeskkonnas juhtuvate õnnetuste arvu poolest – 10 õnnetust 1000 töötaja kohta, samas kui keskmine on 61 õnnetust 1000 kohta. Lidl Eesti pingutab parema homse nimel!
Lidlist
Jaemüügifirma Lidl ehk osa Schwarzi jaekontsernist, mille peakontor asub Neckarsulmis, on üks juhtivaid ettevõtteid toiduainete jaemüügisektoris Saksamaal ja Euroopas. Lidl on esindatud 32 riigis üle maailma ning haldab 12 000 kauplust ja enam kui 200 logistikakeskust 31 riigis.
Odavpoeketina pakub Lidl oma klientidele optimaalseimat hinna-kvaliteedi suhet. Lihtsus ja protsessidele orienteeritus juhivad igapäevategevusi nii kauplustes, logistikakeskustes kui teistes üksustes. Standardiseeritud protsesside kavandamise ja struktuurse ülesehituse eest on vastutav Lidl Stiftung, mille peakontor asub Neckarsulmis.
Lidlis töötab üle 360 000 töötaja. Tööd Lidlis iseloomustab dünaamilisus ja õiglus omavahelistes suhetes, mille väljundiks on tugevad meeskonnad üle maailma. Igapäevategevustes võtab Lidl vastutuse inimeste, ühiskonna ja keskkonna eest. Lidlis tähendab jätkusuutlikkus oma kvaliteedilubaduse täitmist iga päev.
Jaekontserni Schwarz Grupi käive 2021. aastal oli 133,6 miljardit eurot.
Lidl Eesti asutati 2018. aastal ning 3. märtsil 2022 avas Lidl oma kaupluseketi Eestis. Hetkel on Lidlil 11 kauplust 5 linnas üle Eesti. Ettevõtte poodides ja peakontoris töötab 800 inimest. 2023. aastal omistati Lidl Eestile rahvusvaheliselt tunnustatud parima tööandja Top Employer tiitel. Tänavu mais allkirjastas Lidl Eesti mitmekesisuse kokkuleppe. See on vabatahtlik lepe, millega liitudes kinnitab ettevõte, vabaühendus või avaliku sektori organisatsioon, et austab inimeste mitmekesisust ja väärtustab võrdse kohtlemise põhimõtet nii oma töötajate, klientide kui koostööpartnerite seas.