Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Reklaami müüdi mullu 72 miljoni euro eest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Adele Pao
Copy
Välireklaam
Välireklaam Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Eesti meediareklaamituru käive kasvas mullu 9,4 protsenti ja küündis 72,24 miljoni euroni.

Eelmise aasta IV kvartali käive (20,5 miljonit eurot) kasvas võrreldes 2010. aasta viimase kvartaliga ligi 5 protsenti võrra, selgub TNS Emori Adexi reklaamimonitooringust.

Reklaamikäive kasvas kogu aasta, esimeses kvartalis koguni 17 protsenti, järgmisel kvartalitel kasvutempo aeglustus.

Meediatüüpidest kasvas kõige kiiremini interneti- ja välireklaam, ka ajakirjad, raadio ja telereklaam kasvatasid käivet turu keskmisest kasvutempost veidi suuremas mahus. Kõige väiksemat kasvu oli möödunud aastal märgata trükimeedias, kus ajalehtede käibe kasv oli umbes 4 protsenti

Esikümnesse kuuluvatest kategooriatest kasvas käive kõige enam telekommunikatsiooni (140 protsenti), autode (67 protsenti), ehitusmaterjalide (20 protsenti) ja alkohoolsete jookide (18 protsenti) osas; käivet langetasid aga mobiilside (-20 protsenti), finantsasutused ja teenused (-13 protsenti) ja ravimid (-4 protsenti).

2011.aasta algusest kaardistab TNS Emor ka otsepostireklaami, mille aastane kogukäive oli umbes 6,6 miljonit eurot (viimase kvartali käive umbes 1,7 miljonit eurot). Otsepostireklaami lisamine traditsioonilisele meediareklaamikäibele annab laiema pildi reklaamikäibest.  Koos otsepostireklaamiga oli mullune reklaamituru kogumaht 79 miljonit eurot.
 

Tagasi üles