Kasutatud auto valitakse emotsioonidest lähtuvalt

BNS
Copy
Kasutatud autode müügiplats. Foto on illustreeriv.
Kasutatud autode müügiplats. Foto on illustreeriv. Foto: Urmas Luik/Pärnu Postimees

Coop Panga Liisingu juhi Martin Ilvese sõnul näitab müügistatistika seda, et eestimaalased valivad kasutatud autot rohkem emotsionaalsetest väärtustest lähtuvalt, kuid uut sõiduautot ostes tehakse kaalutud valikuid.

Coop Panga Liisingu vahendusel ostetud uutest autodest on aastaid olnud kolm populaarsemat automarki Škoda, Kia ja Toyota. «Peresõidukid, mis paistavad silma eelkõige praktilisuse, vastupidavuse ja mõistliku hinna-kvaliteedi suhte poolest. Samas suurem osa nende toodangust pole inimeste unistuste autod. Emotsioone pakkuva uue auto ostmine käib lihtsalt enamikele üle jõu. Kuid sageli ka ei raatsita selle eest suuri summasid maksta,» tõdes Martin Ilves pressiteates.

Kasutatud autode puhul avaneb Ilvese sõnul hoopis teistsugune pilt. «Seal domineerivad kolm sakslast: BMW, Volkswagen ja Mercedes-Benz. Tõsi, rahvaauto Volkswagen klassifitseerub samuti kõrgemalt väärtustatud pereautode seltskonda, kuid BMW ja Mercedes on paljude unistus juba lapsepõlvest,» ütles Ilves ja lisas, et kasutatuna on esmaklassilised autod palju rohkematele kättesaadavamad ning sellest tulenevalt eelistatakse osta auto, mis pakub emotsionaalsemat sõiduelamust.

Kuigi enamik võtab autot pigem tarbeesemena, siis paljudele on see ka omamoodi mediteerimise vahend, mis on seotud emotsioonidega. «Autoostjate käitumist ja eelistusi monitooriv USA autoportaal Edmunds.com väidab küsitlustele ja statistikale tuginedes, et naised on oma autovalikutes palju ratsionaalsemad kui mehed. Viimased seavad rohkem fookusesse autosõidu emotsionaalse poole – sõiduomadused ja mootori võimekuse,» kommenteeris Ilves.

Ilvese sõnul kinnitab ka Eesti müügistatistika, et naised eelistavad säästlikumaid autosid ning nende jaoks on oluline näitaja turvalisus. «Nende silmis on enimhinnatud hübriidmootoriga ökonoomsed autod ning üha enam huvituvad nad elektriautodest. Coop Panga statistika näitab, et naiste ostetud autode mootorite keskmine võimsus on 85 kilovatti ning meeste valitutel 110 kilovatti,» märkis Ilves.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles