Elke kasutatud autode müügiosakonna juhi Johannes Veirami sõnul on selle aasta esimese nelja kuuga kasutatud autode müük mullusega võrreldes suurenenud 26 protsenti.
Automüüja: tänavu nelja kuu kasutatud autode müük on kasvanud veerandi võrra
«Võib öelda, et kasutatud autode turg on stabiliseerunud ja hinnatõus pidurdunud. Kui veel aasta-pool tagasi osteti iga hinna eest ära kõik, mis oli saada, siis täna on esiteks valikut rohkem ning teisalt ka klient on oma ostuotsuses kaalukam ja võrdlevam,» märkis Veiram pressiteates.
SEB Liisingu müügivaldkonna juhi Taavi Tomsoni sõnul on kliendid liisingut taotledes üldiselt ratsionaalsed, eelistatakse sõidukeid, mille hinnaklass jääb vahemikku 20 000–25 000 eurot. Sealjuures on näha ka trendi, et liisitakse rohkem kasutatud autosid, kuna uute autode hinnad ei ole enam kõigile taskukohased. «Mõnevõrra rohkem on kliente, kes soovivad lepingu lõpus liisinguperioodi pikendada. Sealjuures on hakanud lepinguid pikendama ka korporatiivkliendid, kes tavapäraselt andsid kasutusrendi perioodi lõpus alati auto tagasi. Näeme, et kulude kokkuhoiuks soovivad ettevõtted sama sõidukit pikemalt kasutada,» nentis Tomson.
Elke statistika järgi on keskmine kasutatud auto müügihind 27 400 eurot ning üha enam soovitakse tavalise sisepõlemismootori asemel keskkonnasäästlikumat hübriidautot, mis teatud mudelite puhul päästaks ka iga-aastasest automaksust. Lisaks sõiduki hinnale on peamised kriteeriumid olulisuse järjekorras: kütusekulu, vastupidavus, pikk garantii, järelturul hinna hoidmine ning hoolduskulude hind.
«Kasutatud auto ostja teeb uue auto ostjast harvemini otsuse emotsiooni põhjal ning enamjaolt on sõiduk hädavajalik, et saaks igapäevased toimetused mõistlike kuludega aetud. Seega langetatakse otsus väga pragmaatiliselt ja tulevikukindlalt,» rääkis Veiram. Ta lisas, et kasutatuna on suur nõudlus väiksemate ja ökonoomsemate mudelite järele, mis ostetakse väga kiiresti ära.
Samuti on üha rohkem tarbija jaoks määrav, kas kasutatud autol on Eesti ajalooga taust või mitte. «Uuena kohalikust esindusest müüdud ja esinduses hooldatud autot on kindlasti lihtsam müüa kui välismaalt toodud sõidukit, mille puhul peab hakkama uurima, mis selle autoga Euroopas on tehtud või ei ole,» lisas ta.
Eestis on autode müük uute autode poole kaldu
Elke kasutatud autode müügiosakonna juhi sõnul on kasutatud autode müügimahu suurenemine igati positiivne trend, mis sarnaneb Skandinaavia riikide uute- ja kasutatud autode müügiloogikaga. «Põhjamaades on tavaline, et esinduses müüakse ühe uue auto kohta ka üks kasutatud auto ehk müügi osakaal on võrdne. Eestis oleme automüügi osas praegu veel uute autode poole kaldu, mille puhul müüakse ühe uue auto kohta ligikaudu 0,5–0,6 kasutatud autot,» nentis Veiram.
Lisaks tõi ta välja, et seoses tõusvate intressimääradega on väljaoste rohkem ning selle võrra liisingute osakaal väiksem.
SEB Liisingu müügivaldkonna juht nentis samuti, et võrreldes eelmise aasta kevadega on liisingutaotluste arv tänavu veidi väiksem, samas autode hinnatõus on tinginud selle, et liisingute maht on siiski võrreldav eelmise aastaga. «Euribori tõusust tingitult on liisingu kuumakse tõusnud keskmiselt mõnikümmend eurot. Olemasolevate lepingute puhul on kliendid valdavalt oma kohustuste tasumisega kenasti hakkama saanud ning euribori kasv pole märkimisväärselt mõjutanud ka uusi liisingutaotlusi,» ütles Tomson.
Ta prognoosib, et lähitulevikus stabiliseeruvad autode hinnad ja müügimahud veelgi. «Eeldatavasti saabuvad nii autoostjatele kui ka liisingu klientidele natuke soodsamad ajad, kui majandus on veidi jahtunud ja automüüjad hakkavad seetõttu tegema sooduspakkumisi ning euribor on hakanud langema. Juba praegu on näha, et tagasi on vahepeal kadunud laoautode eripakkumised,» lisas ta.