Prantsusmaal avati teisipäeval riigi esimene elektriautode akutehas, mis on oluline samm võidujooksus arendada tööstusharu, kus praegu domineerib Hiina.
Prantsusmaal avati riigi esimene elektriautode akutehas (1)
Akutööstuse arendamine on keskne osa president Emmanuel Macroni plaanist Prantsusmaa «reindustrialiseerida». Tuleval kolmel aastal peaks tehaseid kerkima üle riigi põhjaosa.
Billy-Berclaus avatud niinimetatud gigatehas kuulub Automotive Cells Companyle, mille osanikud on Prantsuse naftahiid TotalEnergies, Saksa autofirma Mercedes-Benz ja USA-Euroopa autohiid Stellantis.
Tehase avamisest võtavad osa Prantsuse majandusminister Bruno Le Maire ja riigi energiaalase ülemineku- ja tööstusministrid. Samuti osalevad Saksa ja Itaalia ametnikud, aga ka Mercedese, Stellantise ja Totali juhid.
Tootmine peaks algama suvel.
Prantsuse ametnikud ja äriliidrid tahavad muuta Hauts-de-France’i piirkonna «akuoruks», mis oleks autotööstuse vaste Räniorule.
Hiina-Jaapani kontsern AESC-Envision plaanib rajada Douai linna tehase, mis peaks alustama tootmist 2025. aasta algul.
Prantsuse idufirma Verkor plaanib alustada Dunkirkis tootmist 2025. aasta keskpaigas ja aastal 2026 plaanib seal sama teha Taiwani ProLogium.
Euroopa püüab suurendada akude ja elektriautode tootmist, kuna Euroopa Liit on otsustanud keelata 2035. aastast uute sisepõlemismootoriga autode müügi.
Viimastel aastatel on EL-is teada antud umbes 50 akutehase projektist.