Päevatoimetaja:
Sander Silm

Reisihuvi ei rauge: Novaturase müügitulu tegi ajaloolise hüppe

Copy
Turismimess Tourest 2023
Turismimess Tourest 2023 Foto: Taavi Sepp

Novaturas grupp, kuhu kuulub ka Eesti Novatours, saavutas selle aasta alguses oma müügitulu rekordkasvu. Esimeses kvartalis oli ettevõtte käive 39,6 miljonit eurot, mida on 35 protsenti rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.

Kokku teenindati esimeses kvartalis ligi 38 100 reisijat ehk 4,6 protsenti rohkem kui 2022. aastal. Ettevõtte EBITDA oli positiivne, ulatudes 2,6 miljoni euroni, võrreldes eelmise aasta esimese kvartali negatiivse EBITDAga, mil grupp oli 96 000 euroga miinuses.

«Oleme praeguseks müünud üle 56 protsendi selle aasta koguprogrammist ja talvehooaja varajasi broneeringuid on eelmise aastaga võrreldes peaaegu kolm korda rohkem,» selgitas Novaturase juht Vitalij Rakovski.

Arvestades esimese kolme kuu edu, uuendas Novaturas iga-aastast finantsprognoosi ning eeldab nüüd, et EBITDA jääb nelja kuni kuue miljoni euro vahele ja puhaskasum kahe kuni nelja miljoni euro vahele. 

Rohkem reisisihtkohti

Ettevõtte andmetel tagas esimese kvartali edu õigeaegne reageerimine reisijate tegelikele vajadustele ja reisisihtkohtade mitmekesistamine, kommenteeris Rakovski. 

Aasta esimeses kvartalis registreeris ettevõte müügikasvu ka oma e-kaubanduse kanalis. Novaturase veebilehe unikaalsete külastajate arv oli esimeses kvartalis ligi 1,1 miljonit (mullu samal ajal ligi 900 000). Veebikanali müük kasvas samal ajal 16 protsenti. 

Ettevõte tutvustas uusi sihtkohti, sealhulgas Jordaaniat ja Vietnami ning pakub nüüd kaugreise 12 sihtriiki. Leedu, Läti ja Eesti reisijatele on järgmiseks talvehooajaks avatud 22 sihtkohta 19 riigis. 

Kaugtöö ja puhkuse uus trend – workation

Grupi üks hiljutisi saavutusi oli grupitöö – kiirendiprogramm koos Leedu küberturvalisuse IT-ettevõtte Tesonet ja AirGuruga, mille tulemusena sündis aprillis kaugtöö- ja puhkuseprojekt ehk workation, mis tõi Novaturase tšarterlendudele juurde ligi 2500 reisijat.

Ettevõte on koondanud osa lende (näiteks Egiptuse sihtkohad) teiste teenusepakkujatega ja see aitas vähendada kohtade mittetäitumise riski ja garanteeris parema kasumi. Kuna kolmas kvartal on turismivaldkonnas traditsiooniliselt madala aktiivsusega periood, siis on ettevõttel jätkuvalt plaanis osa lende koondada teiste samas vallas tegutsevate teenusepakkujatega.

Tagasi üles