Eesti Autoomanike Liidu juhatuse esimehe Priit Tammeraidi sõnul on automaksu kehtestamine küsitav nii otstarbekuse kui ka eetilisuse seisukohast.
«Selge on see, et automaks ei aita kaasa rohepöördele ega pane inimesi teistsuguseid sõidukeid valima – ka täna lähtutakse auto soetamisel vajadusest,» ütles Tammeraid, kelle sõnul paneb automaks hobiautode omanikke ilmselt oma seniseid sõidukeid kas odavalt müüma või vanarauda viima. «Nendelt autodelt, mis vanarauda lähevad, riik tulevikus tulu enam ei saa. Lisaks kaotavad selliste arengute puhul kliente ka kodumaised remonditöökojad.»
Petitsiooni algatajad leiavad, et lisaks majanduslikule aspektile tuleb automaksu puhul esile tõsta ka moraalset poolt. «Valimiste ajal ei tulnud automaks üldse jutuks. Tänasele koalitsioonile on antud mandaat tingimustes, kus kogu ühiskonda puudutava maksumuudatuse diskussioon puudus.»
Eesti Autoomanike Liit kutsub üles kõiki, kes ei poolda automaksu, petitsiooni allkirjaga toetama. «Allkirja andmine ei maksa midagi, kuid selle andmata jätmisel võib olla kõrge hind,» ütles Tammeraid. «Eestis on sadu tuhandeid sõidukeid, mille omanikud on siiani olnud avalikkuses vagusi. See on nüüd koht, kus vaiki enam olla ei saa.»
Petitsioon.ee keskkonnas saab allkirja peale digitaalselt isikutuvastust. Soovi korral saab end tuvastada ka nii, et allkirjastaja nimi ei ole avalik («Nimi teada») ning seda ei avalikustata petitsiooni algatajale ja avalikkusele.
Maks heite alusel
Valitsus plaanib kehtestada riigikassa täitmiseks automaksu, kuid millistel alustel see täpselt toimima hakkab, ei ole veel teada. Transpordiamet on käinud välja ettepaneku luua Eestis esmase mootorsõiduki registreerimise maks uutele ja kasutatud sõiduautodele CO2-heitega üle 120 g/km ja kuni 3,5-tonnistele kaubikutele heitega üle 180 g/km, keskmise maksumääraga umbes 1800–2000 eurot sõiduki kohta.