«Liivalaia tänava kaugjahutuse võrgu rajamise puhul ei ole tegemist linna objektiga, vaid Utilitase tellimisel teostatavate töödega,» ütles abilinnapea Vladimir Svet. Seetõttu alustas linn läbirääkimisi tööde varasemaks lõpetamiseks.
Linnas käib mitme suure objekti ehitus samaaegselt ja Liivalaia kaugjahutuse võrgu ehitus oleks avaldanud olulist mõju liiklusele veel ka kooliaasta esimestel kuudel septembris ja oktoobris. Utilitas tuli linnale vastu ja sügisel toimuma pidanud tööd lükati järgmise aasta kevadesse.
Arteri kvartal suurtellija
Utilitase kaugjahutuse osakonna juhi Tanel Kirsi sõnul on Liivalaia tänava kaugjahutustrassi üks esimesi liitujaid Arteri kvartal, kuhu tulevad nii äripinnad kui ka üürikorterid, aga läbirääkimised käivad juba ka teiste soovijatega.
«Suurema osa Liivalaia tänaval tehtavatest töödest saame sel aastal tehtud, järgmisesse aastasse jääb Lauteri tänavat ületav lõik,» selgitas Kirs. «Arteri kvartal valmib plaanide kohaselt 2024. aasta suvel ja selleks ajaks saame ülejäänud tööd valmis.»
Utilitas alustas kaugjahutuse teenuse pakkumist Tallinnas Fahle kvartalis ning tänaseks on esimesed hooned liitunud nii Ülemiste Citys kui ka kesklinnas. Tallinna kesklinna kaugjahutuse võrgu ehitust alustati Jõe-Pronksi lõigul ning nüüd liiguti edasi Liivalaia lõiguga.
Utilitas investeerib kaugjahutuse valdkonda sel aastal kokku ligi kuus miljonit eurot. «Kaugjahutusega liituda soovivaid hooneid on kogu trassi ulatuses ja huvi kasvab pidevalt,» kinnitas Kirs.
Klient maksab trassiehituse kinni
Trassiinvesteering tuleb pärast liituvatel klientidel kinni maksta. Nende kaugjahutuse teenuse hind sõltub nii investeeringu maksumusest, tarbimismahust kui ka hoone asukohast.