Seetõttu oleks ettevõtjal hea meel, kui praegu pausil Aasia turg taaselustada koostöös mõne teise Eesti ettevõttega, kel sarnased mured.
Äriedu algab kultuurihuvist
Kahes tippdisainerist, Veiko Kallasest ja Argo Männistest koosneva disainistuudio JALG (Esthete OÜ) kolmas nimi võiks vabalt olla Eksport, kui see ainult poleks selle stuudio kontekstis nii ebaoriginaalne, sest peaaegu kogu toodang läheb ekspordiks üle maailma. «Ekspordime 99 protsenti toodangust ja sellest omakorda Aasia moodustab 20 protsenti,» sõnab Kallas.
Ettevõtmise väärtuslikkust Eesti majanduse jaoks tõstab fakt, et kõik esemed, originaaldisainiga telerialused, toodetakse Eestis kohapeal. Viimaste aastate käive on ulatunud poolteise miljoni euroni aastas. Euroopas on suudetud tähelepanu äratada ka suurtel küllastunud ja kuulsa disainiajalooga turgudel nagu Taani, Prantsusmaa, Suurbritannia, Saksamaa. Aasias on edukalt jõutud nii Jaapanisse, Lõuna-Koreasse kui ka Taisse.
Ettevõte alustas 2016, Aasia eksport läks lahti 2019 ja mullu müüdi Lõuna-Koreasse juba üle tuhande disaineseme. Müüki korraldatakse veebipoe ning tugevate edasimüüjate kaudu. Lisaks asub üks müügikoht Tokyos, kaks Seoulis ja üks Bangkokis.
Äri Aasias ei alanud mitte kainest arvestusest, vaid esimeseks impulsiks oli Veiko Kallase sõnul isiklik huvi nende riikide ja kultuuri vastu. Lisaks oli Argo Männistel disainmööbli müüki alustades juba kogemus Taiwanist Pluss ID tootega. Tänases hüplikus majanduskeskkonnas lisandub kultuurilisele põnevusele tugevusena, et mida laiem haare, seda paremini on maandatud ka majanduslangusest tingitud riskid.