DPD hiljutisest e-kaubanduse uuringust selgus, et tänaseks müüb või soetab juba kaks kolmest regulaarsest e-ostlejast tooteid inimeselt-inimesele platvormidel. Tarbijaid motiveerib taaskasutusplatvormidel ostma eelkõige võimalus soetada tooteid soodsamalt ning ületarbimise ja tootmise vähendamine. Nõuandeid, kuidas luua ideaalne müügikuulutus jagavad modell Adeline Vaher-Vahter ja Yaga juht Aune Aunapuu.
Taaskasutusplatvormid on aina populaarsemad: neid kasutab juba üle poole Eesti e-ostlejatest
Inimeselt-inimesele ostumüügiplatvormid on Eestis aina populaarsemad. «Ainuüksi eelmisel aastal liikus läbi Yaga platvormi uuele ringile üle 250 000 toote, mis ilmestab Eesti elanike huvi taaskasutus toodete vastu,» sõnas Yaga juht Aune Aunapuu.
Esmalt hinda toote seisukorda
Eesti elanike seas on kasvav huvi taaskasutustooteid müüvate platvormide vastu. Logistikaettevõtte DPD suure e-kaubanduse uuringu andmetel ostab või müüb tooteid inimeselt-inimesele platvormidel lausa 64 protsenti regulaarsetest e-poodlejatest.
Üleliigsete esemete müümisel soovitab Aunapuu alustada asjade sorteerimisest ja seejärel tuleks müügiks valitud esemete seisukorda kriitiliselt hinnata, veendudes, et asjad on korralikud ja puhtad. «Ühtlasi on hea nipp müümist alustada hooajalistest esemetest, sest nii nagu jaekaubanduses otsivad ka taaskasutusplatvormidelt inimesed eelkõige kaupa, mida saab kohe kasutada või kanda,» sõnas Aunapuu.
Ka modell ja mõjuisik Adeline Vaher-Vahter leiab, et kuldreegel on see, et müüdav kaup on korralik. «Toote seisukord võiks olla selline, et sa sooviks seda iseendale ka osta. Müüdav ese peaks olema alati puhas. Näiteks sisustustooted tasuks enne pildistamist lapiga üle käia ning riiete puhul tasub jälgida, et need poleks kortsus ega määrdunud,» tõi Adeline Vaher-Vahter välja.
Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna
DPD uuringu andmetel müüvad tooteid läbi erinevate platvormide lausa enam kui pooled regulaarsed e-ostlejad. Peamiste inimeselt-inimesele müügiplatvormide kasutamise põhjustena toodi välja kasutuna seisvatele asjadele uue elu andmist, mis toob ka kappi ruumi juurde. Ostjad näevad põhilise eelisena aga võimalust soetada tooteid odavamalt ning vähendada ületarbimist ja sellega koormust keskkonnale. Sealjuures selgus DPD uuringust, et võrreldes Euroopa keskmiste näitajatega läheb Eesti tarbijatele jätkusuutlikkus rohkem korda.
Kõige populaarseimad tooted leiavad Yaga platvormil uue kodu kõigest paari minutiga, mistõttu on oluline panustada kvaliteetse tootefoto tegemisse. Kvaliteetne foto mõjub ühest küljest ostjale atraktiivselt ning teisalt aitab ka luua usaldust, sest ostja saab enne ostu sooritamist tootest parema ülevaate. Aunapuu sõnul on riiete puhul populaarsemad kuulutused, kus rõivaese on näha seljas, sest nii saab ostja esemest parema aimduse.
Vaher-Vahteri sõnul on ideaalseks tootefotoks vaja puhast ja selget tausta ning rohket valgust. «Parimaks valguseks on üldjuhul päevavalgus. Kaamera võiks olla seadistatud portrait mode funktsioonile, mis udustab tausta ja toob toote rohkem fookusesse,» sõnas ta. Tema sõnul ongi suurim viga, mida inimesed kuulutuse osas teevad on ebakvaliteetne foto. „Sul võib olla väga hea ja ilus toode, kuid kui pildikvaliteet, valgus ja asukoht on kehv, ei pruugi see foto sinu toodet ostma kutsuda,» sõnas ta.
Oluline on õiglane hind
Vähem oluline ei ole ka müügikuulutuse kirjeldus ja toote õiglane hinnastus. «Toote kirjeldus võiks edasi anda oluliseima info müüdava toote kohta. Vahel on hea juurde lisada ka hind, millega toode on soetatud või mis hinnaga see võib hetkel uuena poeletil saadaval olla. See annab ka ostjale ülevaate, mis on toote tegelik väärtus kaubanduses,» sõnas Vaher-Vahter.
Veel üks nipp on üle vaadata, mis hinnavahemikus teised inimesed sarnaseid tooteid platvormil müüvad, et enda pakutav toode oleks konkurentsivõimeline. «Tasub ka meeles pidada, et teise ringi kauba puhul on ootus jaehinnast oluliselt madalamale hinnale,» kirjeldab Aunapuu.