Inimeselt-inimesele ostumüügiplatvormid on Eestis aina populaarsemad. «Ainuüksi eelmisel aastal liikus läbi Yaga platvormi uuele ringile üle 250 000 toote, mis ilmestab Eesti elanike huvi taaskasutus toodete vastu,» sõnas Yaga juht Aune Aunapuu.
Esmalt hinda toote seisukorda
Eesti elanike seas on kasvav huvi taaskasutustooteid müüvate platvormide vastu. Logistikaettevõtte DPD suure e-kaubanduse uuringu andmetel ostab või müüb tooteid inimeselt-inimesele platvormidel lausa 64 protsenti regulaarsetest e-poodlejatest.
Üleliigsete esemete müümisel soovitab Aunapuu alustada asjade sorteerimisest ja seejärel tuleks müügiks valitud esemete seisukorda kriitiliselt hinnata, veendudes, et asjad on korralikud ja puhtad. «Ühtlasi on hea nipp müümist alustada hooajalistest esemetest, sest nii nagu jaekaubanduses otsivad ka taaskasutusplatvormidelt inimesed eelkõige kaupa, mida saab kohe kasutada või kanda,» sõnas Aunapuu.
Ka modell ja mõjuisik Adeline Vaher-Vahter leiab, et kuldreegel on see, et müüdav kaup on korralik. «Toote seisukord võiks olla selline, et sa sooviks seda iseendale ka osta. Müüdav ese peaks olema alati puhas. Näiteks sisustustooted tasuks enne pildistamist lapiga üle käia ning riiete puhul tasub jälgida, et need poleks kortsus ega määrdunud,» tõi Adeline Vaher-Vahter välja.
Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna
DPD uuringu andmetel müüvad tooteid läbi erinevate platvormide lausa enam kui pooled regulaarsed e-ostlejad. Peamiste inimeselt-inimesele müügiplatvormide kasutamise põhjustena toodi välja kasutuna seisvatele asjadele uue elu andmist, mis toob ka kappi ruumi juurde. Ostjad näevad põhilise eelisena aga võimalust soetada tooteid odavamalt ning vähendada ületarbimist ja sellega koormust keskkonnale. Sealjuures selgus DPD uuringust, et võrreldes Euroopa keskmiste näitajatega läheb Eesti tarbijatele jätkusuutlikkus rohkem korda.