Mitmed lugejad on täna Postimehele teada andnud, et saavad Omnivalt teateid, justkui ei oleks nende pakki valede andmete tõttu võimalik kätte toimetada ning andmeid tuleb uuendada. Linki avades küsitakse saaja kaardiandmeid. Omniva kinnitab, et nemad selliseid andmeid ei küsi ning tegemist on pettusega.
Petturid õngitsevad aktiivselt andmeid Omniva pakiteadetega
Täna mitmele lugejale saadetud sõnumis kirjutatakse, et nende paki kättetoimetamine on peatatud vale sihtkoha teabe tõttu. «Maja number puudub ja seda ei saa kohale toimetada. «Palun ajakohastage oma aadressi, et see uuesti kätte toimetada,» seisab teates.
Sõnumis sisalduvale lingile vajutades avaneb lehekülg, milles küsitakse krediitkaardi andmeid.
«Esimese hooga hakkasingi mõtlema, et kas ootan mingit pakki,» lausus Postimehele teate infot jaganud klient.
Omniva meediasuhete juht Kristina Haavala lausus, et petturid tegutsevad viimastel aastatel vahelduva eduga kogu aeg ning püüavad raha välja petta Omniva nimel erinevatel viisidel: sõnumite ja emailidega ning ka e-ostukeskkondades. Pöördumiste sagedus pettuste teemal on igapäevane, kuid maht kõikuv ja oleneb valdavalt uute petuversioonide ilmumisest.
«Just hetkel levib libakampaania, kus kliendile saadetakse e-mail, et teie paki kättetoimetamine on peatatud vale sihtkoha teabe tõttu ja küsitakse aadressi ajakohastamist, et isikuandmete väljapetmisega pääseda ligi pangaandmetele,» lausus ta.
Petturid kopeerivad Haavala sõnul visuaalselt väga detailselt Omniva sõnumeid, digitaalseid keskkondi ja e-teenuseid ning saadavad heausklikele klientidele erinevatel viisidel pöördumisi, et petta välja isikuandmed või küsida ette makset paki kättesaamiseks. Aja jooksul on petturid muutunud ka vilunumaks, kui varem levisid peamiselt venekeelsed pettused ja eestikeelsed olid üldjuhul vigased, siis nüüd on liikvel ka heas eesti keeles pettuseid.
Tasumine Omniva pakiteenuse eest
Pakkide kättesaamiseks Omniva kaudu on tasumiseks kolm varianti: klient maksab juba paki vormistamise ajal või paki kättesaamisel pakiautomaadis, postkontoris või otse kullerile ja saab kohe kauba vastu.
Omniva ei küsi paki eest tasu SMSi ega e-kirja vahendusel. Kulleriga kohale toodud paki eest saab maksta kohapeal, kuid sel juhul makstakse alati paki kättesaamisel.
Kuller alati registreerib paki üleandmise ja maksta saab kaardiga või soovi korral ka sularahas.
Kuller ei tule kunagi kohale makse ettetegemiseks (ilma kauba üleandmiseta) – sel juhul on tegemist pettusega!
Näiteks: pakk on saadetud tagasi, pakil on vaja lisakontrolli, paki eest tuleb tasuda ette, pakk peab minema tollikontrolli jne. Veel küsitakse kinnitust Western Unioni maksele. Ostukeskkonnas saadetakse toote müüjale link, millega petturist ostja küsib müüja andmeid makse tegemiseks. Lisaks saadavad petturid petusõnumeid, kus teatakse kirjavigadega tekstisõnumis, et «Teie saadetis on kinni maksmata tühistamistasude tottu. Ootame teie makset, et saaksime kohaletoimetamist jätkata: https://medfer.ee/shipping».
Olge valvsad
«Soovitame olla valvas iga makse tegemisel, sealhulgas alati kontrollida üle makse saaja andmed. Vähimagi kahtluse korral soovitame enne makse tegemist võtta ise ühendust Omniva klienditeenindusega telefonil 661 6616,» soovitab Haavala.
«Kurikaelad otsivad kahjuks pidevalt uusi võimalusi pettusteks ja nende vastu aitab eelkõige inimeste enda teadlikkus ja tähelepanelikkus. Oluline on meeles pidada lihtsat fakti – Omniva ei küsi paki eest tasu sõnumi või e-maili vahendusel saadetud lingiga,» lausus Haavala.
«Kurikaelad otsivad kahjuks pidevalt uusi võimalusi pettusteks ja nende vastu aitab eelkõige inimeste enda teadlikkus ja tähelepanelikkus. Oluline on meeles pidada lihtsat fakti – Omniva ei küsi paki eest tasu sõnumi või e-maili vahendusel saadetud lingiga,» lausus Haavala.