Kuidas sündis Buffetti suur Jaapani panus?

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Warren Buffetti Berkshire Hathaway investeeris suurelt Jaapani
Warren Buffetti Berkshire Hathaway investeeris suurelt Jaapani Foto: Reuters/ScanPix

Moel või teisel jõudsid Jaapani suurfirmade juhid hotelli, kus peatus Warren Buffett. Ta peatus Tokio Four Seasonsi hotellis.

Jaapani energeetikagigandid ja kaubanduskompaniide juhid käisid Buffettile müügikõnesid pidamas. Buffett kuulas neid, rüübates oma lemmikjooki Coca-Colat ja sai aru, et Jaapani kaubandusfirmad peavad lisaks toorainekauplemisele kiirendama teistesse valdkondadesse laienemist, ja selleks oleks vaja appi suuri aktsionäre, kirjutab Bloomberg.

Buffett investeeris nendesse ettevõtetesse juba 2020. aastal miljardeid dollareid ja on hiljem investeeringuid suurendanud. Buffett tahtis kuulda, mida sadadesse aastatesse ulatuvate juurtega ettevõtted arvavad oma äridest, majandusest, geopoliitilisest olukorrast ja mida plaanivad tulevikus teha. Buffett tahtis teha nendega koostööd.

Omaha oraakliks kutsutud Buffett toetas kaubanduskompaniide juhte usaldushääletustel. Ettevõteteks on Mitsubishi, Mitsui, Sumitomo, Itochu ja Marubeni, kes soovisid eemalduda fossiilsete kütuste ärist.

Kuigi võib vaid oletada, miks Buffett neid ettevõtteid toetas, ei pruugi põhjuseks olla fossiilsed kütused ega toorainete kaubandus.

Miljardärist Fast Retailingu asutaja Tadashi Yanai tõi välja paar põhjust. «Tõenäoliselt mõjutas otsust nõrk jeen,» ütles Uniqlo rõivabrändiga Jaapani rikkaimaks inimeseks saanud Yanai, kelle varandus ületab 36 miljardit dollarit. «Tema arvates võivad paljud Jaapani ettevõtted olla ala hinnatud. Ta võib kasutada kaubandusfirmasid, et koputada teiste ettevõtete ustele.»

Paljude Jaapani ettevõtete turuväärtus on madalam raamatupidamisväärtusest. «Nad müüsid oma ärisid minu arust naeruväärse hinnaga,» ütles Buffett aprillis CNBC-le.

Buffett võib investeeringutega teenida mitmel moel. Kui jeen kallineb, kasvab investeeringu väärtus dollarites. Toorainete hinnatõus suurendab kaubandusettevõtete turuväärtust. Ja kui toorained ei kalline, siis pakuvad need kaubandusgigandid hajutatust kogu Jaapani majandusse. Lihtsalt tooraineid ostes sellist riskihajutust ei saa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles