Graafik ⟩ Tihe rebimine tõi elektriautode hinnad alla ja nende müük kasvab plahvatuslikult (6)

Erkki Erilaid
Copy
Tesla on valmis elektriautode turu vallutamiseks tegema nii suuri allahindlusi, et kannab ise seetõttu kahju.
Tesla on valmis elektriautode turu vallutamiseks tegema nii suuri allahindlusi, et kannab ise seetõttu kahju. Foto: Aly Song/Reuters/Scanpix

Tesla on langetanud sel aastal elektriautode hindu juba kuus korda. Volkswagen kuulutas hiljuti, et toob turule alla 25 000 euro maksva mudeli ID.2.

Elektriautosid, mille hinnad jäävad alla 30 000 euro, lisandub lähiajal veel ning ennustatakse, et juba iga viies auto vurab sel aastal poest välja elektriajamiga.

Kui 2012. aastal maksis Eesti populaarseim elektriline n-ö rahvaauto Nissan Leaf kuni 40 000 eurot, siis peagi saab sarnase hinnaga soetada juba Tesla Model 3, mille hind on aasta alguse 60 000 eurolt praeguseks kukkunud ligi kolmandiku võrra. Tõsi, seetõttu vähenes Tesla kvartalikasum veerandi võrra, mis valmistas aktsionäridele kahtlemata tublisti meelehärmi.

Samas teatas ka Tesla kõva konkurent, hiinlaste Nio eelmisel nädalal, et toob Euroopa turule alla 30 000 euro maksva elektriauto. Seni peamiselt sportlikumaid sõidukeid tootnud firma aga ei täpsustanud, millise autoga turgu võtma tullakse.

Nissan Leaf on Eestis langenud 30 500 euroni ja turu odavaim elektriauto on ilmselt Dacia Spring, mille saab kätte 21 000 euroga. Kui varem takistas paljusid elektriautot soetamast selle väike sõiduulatus, siis see mure on nüüd väiksem. Näiteks seesama Leaf, mis 2012. aastal suutis ühe laadimiskorraga sõita umbes 120 kilomeetrit, peaks nüüd ideaaloludes läbima enam kui kolm korda pikema vahemaa.

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles