Tehnoülevaatuspunktid hakkavad maist koguma autode kütusekulu andmeid

BNS
Copy
Heitgaaside mõõtmine.
Heitgaaside mõõtmine. Foto: Peeter Langovits

Tehnoülevaatuspunktid hakkavad maist koguma sõiduautodelt ja väikestelt tarbesõidukitelt tegeliku kütusekulu või energiatarbimise andmeid, mis edastatakse Euroopa Komisjonile ja Euroopa Keskkonnaametile.

Andmete kogumist rakendatakse M1- või N1-kategooria sõidukitele, mis on esmakordselt registreeritud 1. jaanuarist 2021 ning mis on varustatud kütusekulu ja energiatarbimist mõõtvate pardaseadmetega, teatas transpordiamet.

«Andmete kogumise eesmärk on kaitsja tarbijaid, et nendele esitatud kütusekulu andmed vastaksid tegelikkusele. Samuti on eesmärgiks keskkonnahoid,» selgitas transpordiameti sõidukite ja registri teenusejuht Carl Joosep Piirfeldt.

Andmete kogumise kohustus tuleneb Euroopa Liidu Komisjoni rakendusmäärusest, mille eesmärk on tagada määruses sätestatud CO2-heite normide toimimine. «Andmete kogumine ei too kaasa tagajärgi auto omanikule, vaid eesmärk on jälgida tootjaid, et nad kehtestatud keskmist CO2-heite sihttaset ei ületaks,» kinnitas Piirfeldt.

Kokku koondatud andmed edastab transpordiamet korra aastas Euroopa Komisjonile ja Euroopa Keskkonnaametile ning seejärel eemaldab täiendavalt kogutud andmed liiklusregistrist.

Komisjon avaldab alates 2022. aasta detsembrist igal aastal iga tootja kohta anonüümseks muudetud koondandmete kogumi, mis on jaotatud sisepõlemismootoriga sõiduautode ja kuni 3500 kilogrammi täismassiga veoautode ning samadesse kategooriatesse kuuluvate välise laadimisega hübriidelektrisõidukite vahel. Andmed, mida avaldatakse, on keskmine kütusekulu, keskmine elektrienergia tarbimine ja keskmine CO2-heide. Samuti erinevus nende andmete ja vastavusdeklaratsioonis esitatud andmete vahel.

Kütusekulu ja energiatarbimisega seotud andmeid juba kogutakse valmistajate poolt, kuna sama määruse kohaselt peab valmistaja tagama, et tegeliku kütusekulu ja energiatarbimise andmed oleksid võimalikult vara kättesaadavad. Andmeid kogutakse valmistaja volitatud edasimüüjate või volitatud remonditöökoda kaudu, juhul kui sõiduk on sinna remonti või hooldusesse viidud ning sõiduki pardaseadmest tuleb andmeid mõnel muul eesmärgil nagunii lugeda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles