ASi Ekspress Grupp esimese kvartali müügitulu kasvas 25 protsenti, 16,8 miljoni euroni ja kulumieelne ärikasum (EBITDA) 87 protsenti, 1,2 miljoni euroni, kuid samal ajal teenis kontsern 730 000 eurot puhaskahjumit – ettevõtte sõnul sesoonsust arvestades ootuspäraselt.
Ekspress Grupp jäi I kvartalis kahjumisse
Kahjumist ligikaudu 300 000 eurot moodustas ASi Express Post kojukandeteenuste sulgemisega seotud ühekordne reservkulu, konsolideeritud puhaskahjum ilma erakorraliste kuludeta oli ligikaudu 400 000 eurot ehk jooksvate tegevustega seotud kahjum vähenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 20 protsenti, teatas Ekspress.
Puhaskasumi kujunemise peamised põhjused on ettevõtte selgitusel lisaks ootuspärasele sesoonsusele ka amortisatsioonikulu kasv ning seoses euribori tõusuga kasvanud intressimäärad. Ligikaudu kaks korda kasvanud intressikulude negatiivne mõju puhaskasumile oli esimeses kvartalis 200 000 eurot.
Kui müügitulust jätta kõrvale 2022. aasta teisel poolaastal Leedu ostud – uudisteportaal Lrytas ja uudisteagentuur ELTA –, kujunes müügitulu kasvuks 18 protsenti.
Samas aitasid reklaamikasvule kaasa valimised nii Eestis kui Leedus. Lätis, kus reklaamiturg oli aasta esimestel kuudel tugeva surve all, saavutas ettevõte kasvu peamiselt tänu piletimüügiettevõtte tulule ja kasumi suurenemisele. Kasvu näitas ka väliekraanide reklaamitulu.
Ekspress Grupi digitaalsete tellimuste hulk kasvas märtsi lõpuks võrdluses eelmise aastaga 15 protsenti, 161 300 tellimuseni. Suhteliselt suurima kasvuga oli grupi uusim liige Geenius Meedia, millele lisandus aastaga 36 protsenti rohkem digitellijaid. Suurima tellijate arvuga Delfi Meediale lisandus aastaga ligikaudu 13 500 ehk 17 protsenti rohkem digitellimusi.