Hiina juhtivtöötaja: Tesla järel jääb ellu vaid kümme autotootjat

PM Majandus
Copy
XPeng P7i elektriauto.
XPeng P7i elektriauto. Foto: ALEX PLAVEVSKI

Need, kes tahavad elektriautode sõjas ellu jääda, peavad müüma vähemalt kolm miljonit autot aastas ja seda suudavad vähem kui kümme ettevõtet, väidab Tesla konkurent Xpeng.

Maailma autotööstus on jõudnud ajaloolisele ristteele, kirjutab Financial Times. Hiina on möödumas Jaapanist kui maailma suurimast autode eksportijast, olles eelmisel aastal juba möödunud Saksamaast. Samal ajal lükkavad aeglasem majanduskasv ja intensiivne hinnasõda odavate autode tootjad Hiinas kuristiku äärele üha lähemale.

Üks suur tegija, kes tunneb selle hinnasõja pigistust, on Xpeng. Alibaba toetatud ettevõte müüs eelmisel aastal üle 120 000 auto. Samas vähenesid nende müüginumbrid aasta esimeses kvartalis peaaegu poole võrra pärast seda, kui Tesla langetas hindu. Jaanuaris langetas Xpeng ise kolme oma mudeli hindu kuni 13 protsenti.

Rohkem kui kümme ei jää ellu

Xpengi juhatuse aseesimees Brian Gu väidab, et Hiina ettevõtted, kes tahavad üleilmselt elektriautode sõjas ellu jääda, peavad müüma vähemalt kolm miljonit autot aastas.

«Selleks ei saa piirduda Hiinaga, vaid tuleb saada globaalseks tegijaks. Sellise stsenaariumi puhul arvame, et peaaegu pool müügimahust peab tulema väljaspool Hiinat asuvatelt turgudelt,» ütles Gu Financial Timesile antud intervjuus.

Võrdlusena, müüs maailma suurim autotootja Toyota 2022. aastal 10,5 miljonit autot, Tesla 1,3 miljonit.

«5-10 aasta pärast saab see olema palju kontsentreeritum turg. Ma arvan, et mängijate arv väheneb vähem kui kümnele kogu maailmas,» lisas ta.

Oodatakse õiget aega Ameerikas turule tulekuks

Xpeng kavatseb sel aastal Euroopas kasvada, kuid ajalehe andmetel ei ole tal kohe kavas USAs tegevust alustada.

Hiina kaubamärkide jaoks võib USA turule sisenemine praegu olla keeruline. «Me peame võtma aega, et kaaluda, kuidas siseneda,» ütles ta.

Nagu kõik teised Hiina elektriautode tootjad, sõltub ka Xpeng USA kiipidest, mida toodavad sellised ettevõtted nagu Nvidia ja Qualcomm. Financial Timesi andmetel on see tekitanud muret, et hiinlased võivad sattuda ohtu, kui USA karmistab veelgi pooljuhtide ekspordikontrolli.

«Seni ei ole ükski meie partnerlus kannatanud poliitilise müra tõttu, kuid kui piirangud hakkavad meid tabama, leiab kogu Hiina tööstus lahenduse,» ütles Gu.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles