Päevatoimetaja:
Sander Silm

EL kehtestab TikTokile ja teistele platvormidele rangemad reeglid

Copy
TikToki logo.
TikToki logo. Foto: Dado Ruvic

Euroopa Liit avaldas teisipäeval nimekirja 19 veebiplatvormist, nende seas Instagram, TikTok ja Twitter, millele hakkavad suure kasutajate arvu tõttu kehtima karmimad sisu puudutavad reeglid.

Nimekirjas olevatel platvormidel on kõigil üle 45 miljoni aktiivse kasutaja kuus, mis tähendab, et neile kohaldub EL-i uus digiteenuste määrus (DSA).

Määruse kohaselt rakenduvad platvormidele augustist meetmed nagu iga-aastane auditeerimine ja kohustus võidelda desinformatsiooni ja vihakõnega.

Nelja kuu pärast «ei saa need platvormid ja otsingumootorid enam käituda, nagu nad oleks «liiga suured, et hoolida»», ütles EL-i siseturuvolinik Thierry Breton.

Üle 45 miljoni kasutajaga platvormide seas on Twitter, Google Search, Google Maps, Google Shopping, Google Play, Youtube, Facebook, Instagram, LinkedIn, Apple’i App Store, Wikipedia, Snapchat, Pinterest, TikTok, AliExpress ja Zalando.

DSA kohaselt peavad platvormid võtma meetmeid, et kaitsta tõhusamalt lapsi, tugevdama digiteenuste läbipaistvust, keelama ohtlike kaupade müügi ja võimaldama tarbijatele suuremat valikut EL-i turul osteldes.

Reeglite korduva rikkumise eest on ette nähtud trahv summas kuni kuus protsenti platvormi üleilmsest aastakäibest.

25. augustiks 2023 peab platvormidel olema paigas sõltumatu nõuetele vastavuse süsteem ja nad peavad esitama Euroopa Komisjonile esimese iga-aastase riskihinnangu selle kohta, kuidas plaanivad käsitleda vaimset tervist ja soopõhist vägivalda puudutavat sisu.

Bretoni sõnul võidakse nimekirja lisada lähinädalatel veel neli-viis platvormi, kuid ta ei nimetanud neid nimepidi.

Tagasi üles