Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Läti on Rail Balticu ehitamisel rahahädas

Copy
Rail Baltica objektide ehitus Riias.
Rail Baltica objektide ehitus Riias. Foto: TOMS KALNINS / EPA / SCANPIX

Rail Balticu ehituskulud Lätis on hüppeliselt tõusnud. Algselt plaanitud kahe miljardi euro asemel võib see tegelikult maksta kuus kuni seitse miljardit, vahendab Läti rahvusringhäälingu LSM uudisteportaal.

LSM teatel ei jätku olemasolevast rahast isegi käimasolevateks ehitustöödeks. Hiljuti kaotas Läti riik Rail Balticu ehituseks mõeldud 100 miljonit eurot, kuna nende projektitaotlus Euroopa Liidule oli valesti vormistatud.

Läti valitsus plaanib Euroopa Liidule uued taotlused esitada, et ehituseks vajalik raha hankida. «Alustame uute taotluste ettevalmistamisega õigeaegselt,» ütles transpordiminister Jānis Vitenbergs.

Ehitus juba käib

Lätis käib juba Rail Balticu objektide ehitus. Suurim alustatud ehitusobjekt on Riias asuv uus raudteejaam ja sellega koos ehitatav sild Daugava jõel. Esialgu pidi kõnealune ehitis valmima 2027. aastal, kuid selle valmimistähtaega on pikendatud.

«Meil on mõned tööd, mis on läinud palju aeglasemalt, sest puudub rahastus,» ütles raudteejaama peatöövõtja Bererixi tegevdirektor Guntis Aboltinš-Abolinš.

Rahastusprobleemide lahendamiseks on Läti valitsus moodustanud erikomisjoni.

Rail Balticu põhitrassi ehitus algab Lätis praeguste plaanide järgi selle aasta lõpus.

Eestis on plaanitud trassi ehitusega alustada hilissügisel, teatas Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets kahe nädala eest.

Tagasi üles