Läinud reedel teatati politseile kahest juhtumist Tartumaal, kus kelmid võtsid ühendust eakatega ning veensid neid pangaülekandeid tegema. Ühel juhul esitleti end Swedbanki töötajana.
Telefonikelm pettis eakalt välja üle 20 000 euro
21. aprillil teatas 63-aastane naine politseile, et talle helistas vene keelt rääkinud kelm, kes esitles end politseiametnikuna, teavitab politsei- ja piirivalveamet.
Naisele öeldi, et tema nimele tahetakse võtta laenu ja tegevuse peatamiseks tuleb seda jäljendada. Kõne suunati edasi «Swedbanki turvateenistuse töötajale», kes võttis naise telefoniekraani üle ja juhendas, mida teha. Naine sisestas enda Smart-ID ning PIN1- ja PIN2-koodi. Naise kontole laekus «laen» summas 9400 eurot ning seejärel kanti võõrale kontodele edasi 4500 ja 5000 eurot.
Swedbank on korduvalt toonitanud, et nad ei küsi klientidelt kunagi telefonis PIN-koode ja pank teeb politseiga koostööd petiste tabamiseks.
Samal päeval oli teinegi sarnane juhtum. Politseisse pöördus 69-aastane naine, kelle poole pöördunud kelmid lubasid aidata varem kelmuse ohvriks langenud naisel oma raha tagasi saada. Kelmid väitsid, et saavad talle abiks olla, kui ta teeb makseid võõrastele kontodele. Kelmusega tekitatud kahju on 21 200 eurot.