Päevatoimetaja:
Sander Silm

Graafikud Kumb on parem, kas H&M või Zara?

Copy
Zara emafirma Inditex asutaja Amancio Ortega ja tema tütar, ettevõtte juht Marta Ortega 2016. aastal.
Zara emafirma Inditex asutaja Amancio Ortega ja tema tütar, ettevõtte juht Marta Ortega 2016. aastal. Foto: MIGUEL RIOPA

Moerõivaste müük on vist ainus tööstusharu, kus turgu ei valitse mitte Ameerika Ühendriikide või Aasia, vaid hoopis Euroopa ette­võtted: Rootsi Hennes & Mauritz (H&M) ning peale Zara veel terve rea kauba­märkide tooteid müüv Hispaania kontsern Inditex.

Aastaid on Inditex pidanud tunnistama H&Mi ülemvõimu, kuid nüüd on olukord muutunud ning Hispaania ettevõte on tänu kallimatele pakkumistele keskendumisele saavutanud vähemalt osaliselt edumaa.

Inditexi käive kasvas eelmisel aastal 17,5 protsenti, 32,6 miljardi euroni ning kasum 27 protsenti, 4,1 miljardi euroni. H&Mi käive kasvas samal ajal küll 12,3 protsenti, 223 miljardi Rootsi kroonini (19,7 miljardi euroni), kuid kasum kukkus koguni 68 protsenti, 3,6 miljoni kroonini (0,3 miljardi euroni).

Tagasi üles