Lennuettevõtetel seisavad ees kallid ja keerulised aastakümned, kuna kliimaseadused muutuvad rangemaks, kirjutab Bloomberg.
Rohepööre jätab odavad lennud ajalukku
Odavate lendude ajastu on lõppemas, kuna lennuettevõtjad seisavad silmitsi väljakutsetega, mis tulenevad süsinikdioksiidi heitkoguste vähendamisest ja kliimaseaduste karmistumisest. Kaks olulist muudatust Euroopa Liidu heitkogustega kauplemise süsteemis kahekordistavad näiteks järgmise kolme aasta jooksul lennuettevõtjate süsinikdioksiidi kulusid.
Lennundussektori netonulli saavutamise kulud 2050. aastaks on hinnanguliselt 820 miljardit eurot, mida lennundussektor ei suuda üksi kanda. Selle tulemuseks on kõrgemad piletihinnad ja vältimatu nõudluse hävitamine, kuna lennuettevõtjad ei saa küsida rohkem, ilma et see rikuks nõudlust.
Hinnatõusust tulenev nõudluse vähenemine, et maksta jätkusuutliku lennukikütuse eest, vähendab prognooside kohaselt 2050. aastaks heitkoguseid 12% võrra, kusjuures majandusmeetmetest tuleneb täiendav vähenemine.
Kuid madalate hindade kadumine, mis tegi lennureisi paljudele inimestele kättesaadavaks, on siiski kurvastav, eriti kuna püsilendurid, kes aitavad kõige rohkem kaasa heitkoguste tekkimisele, on majanduslikult võimekamad suurenenud kuludega toime tulema.
Selle ebavõrdsuse vähendamiseks ja süsinikdioksiidi heite vähendamise jõupingutuste rahastamiseks on pakutud välja püsilendurite maksu kehtestamist, kuigi selle rakendamine võib olla keeruline.
Lennunduses on palju teadmatuid küsimusi ja probleeme, sealhulgas selliste tehnoloogiate nagu elektri- või vesinikkütusega õhusõidukite kasutuselevõtu valmidus. Siiski on selge, et lennundussektor seisab järgmistel aastakümnetel silmitsi märkimisväärsete kulude ja väljakutsetega, püüdes saavutada süsinikdioksiidi neutraalsust.