Kui tuntud filmirežissöör ja inimõigusaktivist Spike Lee 2012. aastal Valget Maja külastas, kohtumaks Ameerika Ühendriikide esimese mustanahalise presidendi Barack Obamaga, kinkis ta presidendile paari Air Jordani tosse. Kingitus demonstreeris nende ketside osatähtsust Ameerika, aga ka kogu maailma popkultuuris. Air Jordanil oli ja on tänaseni võtmeroll nii Nike tõusmisel maailma suurimaks spordi- ja vabaajarõivaste turul kui ka ettevõtte ellujäämisel üldse.

Eelmisel nädalal linastus tuntud režissööri Ben Afflecki film «Air», mis räägib sellest, kuidas tekkis koostöö spordirõivaste tootja Nike ​ ja korvpallistaar Michael Jordani vahel, kes toona oli alles tõusev täht.

1984. aastal, mil filmisündmused toimusid, sai Nike oma ajaloo esimese kvartalikahjumi. Ettevõtte käive kahanes 29 protsenti, neil puudus kultuuriline prestiiž, eriti võrreldes Adidasega, mille käive oli samal ajal kasvanud 50 protsenti.

Kommentaarid
Copy