Majandusajakirja Forbes igapäevase nn kaaneloo kangelaseks on Bolt ja selle asutaja Markus Villig, kes vihjab, et eelmise aasta kahjum tuleb üle-eelmisest hiigelkahjumist märgatavalt väiksem ning selle aasta lõpuks jõutakse nullkahjumini.
GRAAFIK ⟩ Bolt lubab sel aastal kahjumist lahti saada
2021. aastal teenis Bolti konkurent Uber 500 miljoni euro suuruse käibe juures 547 miljoni euro suuruse kahjumi.
Iduettevõtete andmebaasi Dealroom andmetel kaasas Bolt eelneva kahe aasta jooksul kokku 1,5 miljardit eurot, kusjuures lisaks riskikapitalifirmadele olid peamisteks investoriteks suured erakapitalifondid, nagu näiteks Sequoia ning maailma suuremate varahaldusfirmade hulka kuuluv Fideliti.
«Oleme väljumas intensiivsest viieaastasest investeerimisperioodist,» selgitas Markus Villig ajakirjale.
Forbes toob esile, et Bolt erineb paljudest idufirmadest, kelle investorid püüavad takistada ettevõtteid eralennukite kasutamisest, selle poolest, et nad ei larista. Bolt ei jaga töötajatele krediitkaarte, telefone ega muid hüvesid ning kuni 2019. aastani ei võtnud Villig tööreisidel kulude vähendamiseks omaette hotellituba.
Üks Bolti varajastest investoritest nägi Villigut hiljuti odavlennufirma Ryanair keskmises reas.
«Algusest peale olime äärmiselt kokkuhoidlikud, sest meil ei olnud lihtsalt raha,» selgitas Villig ajakirjale. «Nüüd töötab Boltis 4000 inimest, kes mõtlevad iga päev, mida ja kui palju nad kulutavad. See on meie eelis.»
Villigu sõnul ei plaani nad koondada. Pandeemia ajal aitas ettevõtet see, et töötajad olid nõus palgakärbetega, aga ettevõtet aitas ka riik.