Konkurentsiamet hakkas uurima kütusemüüjate hinnapoliitika tagamaid

BNS
Copy
Tankimine
Tankimine Foto: Tairo Lutter

Konkurentsiamet alustas eelmise aasta hilissügisel mootorikütuste jae- ja hulgituru konkurentsiolukorra analüüsimist, et saada selgust, kuidas need turud toimivad ning selgitada võimalikke konkurentsitõrkeid.

Konkurentsiameti juhi Evelin Pärn-Lee sõnul on see majandusanalüüs, mis ei ole otseselt mõeldud võimalike õiguserikkumiste tuvastamiseks.

«Kavatseme teha kogu analüüsiprotsessi nii läbipaistvaks, kui vähegi võimalik, et kõik turuosalised ja ka tarbijad saaksid ise näha, kuidas kütuseturg toimib. Loodame, et meie analüüs annab vastuse ka sellele, kuidas toimub hinnastamine ja kas vastab tõele, et maailmaturu hinna tõusu korral jõuab see tanklasse pea kohe, ent maailmaturu hinna langus jõuab viivitusega,» ütles Pärn-Lee.

Uuring on jagatud etappideks. Sellel nädalal saadeti üheksale suurimale jae- ja hulgimüüjale mahukad küsimustikud, mille raames kogub konkurentsiamet teavet ka selleks, et hinnata mootorikütuste müügi ja muude tanklates osutatavate teenuste kasumlikkust, kütuse maailmaturu hindade muudatuste kandumist Eesti jaehindadesse, kliendiprogrammide mõju konkurentsiolukorrale, kütuse rahvusvahelisi tarneallikaid.

Selleks, et kõik asjast huvitatud inimesed saaksid arvamust avaldada, loob konkurentsiamet oma kodulehel kütuseturu analüüsi puudutava sektsiooni. Huvilistel tasub jälgida seal avaldatud informatsiooni ning juhiseid seisukohtade esitamise vormi ja tähtaegade kohta.

Konkurentsiamet avaldab analüüsi lõpparuande eeldatavasti tuleva aasta teiseks pooleks.

Konkurentsiamet teeb riiklikku järelevalvet konkurentsi, elektri, maagaasi, kaugkütte, posti, ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni, raudtee, lennunduse ja sadama valdkonnas.

Tagasi üles