GRAAFIK Eesti hinnakasv püsib jätkuvalt teisel pool 15 protsendi piiri

BNS
Copy
Elektriseadme ühendamine pistikupessa.
Elektriseadme ühendamine pistikupessa. Foto: Arvo Meeks

Statistikaameti andmetel tõusis tarbijahinnaindeks märtsis võrreldes veebruariga 0,7 protsenti ning võrreldes eelmise aasta märtsiga 15,3 protsenti, kusjuures mulluse märtsiga võrreldes olid kaubad 14,4 protsenti ja teenused 17,2 protsenti kallimad.

Statistikaameti juhtivanalüütiku Viktoria Trasanovi sõnul mõjutasid märtsis tarbijahinnaindeksit 2022. aasta märtsiga võrreldes enim toidu ja mittealkohoolsete jookide kallinemine, mis andis kogutõusust üle kolmandiku, ning eluasemega seotud hinnamuutused, mis andsid kogutõusust veerandi. «Kodudesse jõudnud elekter oli 49,5 protsenti, soojusenergia 35,6 protsenti, tahkekütus 41 protsenti ja gaas 17,8 protsenti kallim,» ütles Trasanov.

Möödunud aasta märtsiga võrreldes on toidukaupadest enim ehk 97,1 protsenti kallinenud suhkur. Munad on kallinenud 43,3 protsenti, kakao 42,3 protsenti, kastmed 39,7 protsenti, maitseained 38,8 protsenti ja leivatooted 38,4 protsenti. «Bensiin oli 9 protsenti ja diislikütus 11 protsenti odavam,» lisas Trasanov.

Veebruariga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toidu kallinemine, mis andis kogutõusust kaks viiendikku ning millest omakorda üle poole andis värske köögivilja kallinemine 11,3 protsenti. Suurem mõju oli ka rõivaste ja jalatsite hooajaliste soodusmüükide lõppemisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles