Lihavõtete-eelsest Prisma kliendiküsitlusest selgus, et 42 protsenti inimestest valib kanamune ostes kõige odavamad, neile järgnevad valget värvi munade või vabalt peetavate kanade munade ostmine.
Uuring: peaaegu pooled ostjatest valivad lihavõttemunad hinna järgi
«Näeme tarbijate käitumises juba ligi aasta vältel olulist hinnatundlikkust ning see mõjutab ka pühadekaupade ostmist. Muna on lihavõttemüügi sümbol ja nii kanamunade kui munakujuliste maiustuste müük kasvab pühade eel ja ajal oluliselt, kuid kliendid jälgivad ostuotsust tehes kaupade hinnataset,» ütles Prisma Peremarketi sortimendi- ja hankedirektor Kaimo Niitaru pressiteates.
Hinna põhjal valikut tegevale 42 protsendile vastajatest, järgnesid 27 protsendiga need, kes valivad vabalt peetavate kanade munad ning seejärel 9 protsenti vastajaid, kes eelistavad ökomune. Lihavõtteostudes lisandub munavaliku tegemisel olulise kriteeriumina ka kanamunade värv – 38 protsenti vastanutest ütles, et valib sel ajal valget värvi munad.
2022. aastal kasvas Prismas puurivabade kanade munade müük 4 protsendi võrra. «Puurivabade kanade munade ostukasv oleks olnud aasta lõikes suuremgi, kui just see tootegrupp poleks eelmisel aastal läbi teinud olulist hinnatõusu,» märkis Niitaru.
Prisma viis kliendiuuringu läbi vahemikus 6.–15. märtsini, uuringus osales 15 687 Prisma Konto klienti.