Metallitöötleja: kui autoromudel oleks panditasu nagu limonaadipudelil, siis neid vedelema ei jäetaks

PM Majandus
Copy
Pikalt seisnud auto Lasnamäel.
Pikalt seisnud auto Lasnamäel. Foto: Erakogu

Munitsipaalpolitsei (mupo) on ainuüksi sellel aastal Tallinna tänavatelt ära viinud ligi poolsada autoromu või «uinuvat» sõidukit. Metallikäitlusfirma Kuusakoski juhi Urmo Viisitamme sõnul peaks autodele kehtestama samasuguse pandisüsteemi nagu täna on pudelitel. Muidu voolavad uued romud muudkui peale.

Viisitamme ettepaneku kohaselt peaksid tootjad, Eesti puhul siis autode maaletoojad, auto eest kuni selle taaskasutamiseni vastutama. Sarnane kord kehtib praegu pakendite puhul, kirjutab ajaleht Pealinn.

Mupo tegeleb nii romude «uinuvate» sõidukitega iga päev. Aastas menetletakse 700-800 taolist juhtumit.

Seisvad autod võtavad ära väärtuslikku parkimisruumi ning halvemal juhul võidakse tuli otsa pista. Kui inspektor leiab mõne taolise või keegi helistab, kohe esimese asjana loomulikult puksiiri kohale ei kutsuta.

Mupo juhataja Aivar Toompere on varem sarnaste juhtumite kohta Tallinna pressiteenistusele öelnud, et nad tegelevad seisvate autode probleemiga.

«Kui meile laekub teade autoromu kohta, siis asub inspektor sõiduki tausta uurima ja püüab sõiduki omanikuga ühendust saada, et välja selgitada, miks auto seisab. Kui see ei õnnestu või kui autoomanik ei vii autot ära, siis saab Mupo reageerida väärteomenetlusega ja teisaldada auto Lasnamäel asuvasse romuautode parklasse,» ütles Toompere.

Mis on «uinuva auto» ja autoromu erinevus?

Tallinna heakorra eeskirja mõistes romu on sõiduk, millel puuduvad mehaanilised osad, kereosad, autoklaasid või rattad ja mis oma välimusega rikub ümbruskonna ilmet, puhtust või heakorda ja mis võib olla keskkonnaohtlik. Uinuv auto on Mupo mõistes pikalt seisnud sõiduk, mis on korrektselt pargitud ja millel ei esine romutunnuseid, mis ei jää kellelegi jalgu ega ole ohtlik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles