Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Elektrirong sõidab Tartu poole üle kivide, kändude ja Eleringi võrgu (2)

Copy
Uued Škoda elektrirongid.
Uued Škoda elektrirongid. Foto: Elron

Ehkki juba veidi enam kui pooleteise aasta pärast peaksid Tallinna ja Tartu vahel kihutama elektrirongid, pole kõiki raudtee elektrivõrguga ühendamiseks vajalikke lepinguid veel sõlmitud. Enam pole kindel, et kavandatud tööd õigeks ajaks tehtud saavad.

Järgmisel aastal saabuvad Eestisse kuus Škoda kahesüsteemset elektrirongi, mis mõeldud eeskätt Tallinna ja Tartu vahelisele lõigule. Uhiuued rongid vajavad aga elektriraudteed, mis praegu ulatub Tallinnast kõigest Aegviiduni. Paberil peaks töö saama tehtud hiljemalt 2025. aasta alguseks, sest just siis soovib Elron uued rongid Tartu vahele sõitma panna.

Ent selle plaani kohal hõljub suur küsimärk. Postimees on varem kirjutanud ohtudest, mis seotud eraomanikelt maade võõrandamisega ja uue raudtee kasutamisega. Ent karisid, mis võiks ülipingelise ajagraafiku uppi ajada, on veel. Üks selline peitub näiteks võrguühendustes. Kuigi veebruari alguses sõlmis Eesti Raudtee ehitusettevõttega GRK Eesti 87,5 miljoni euro suuruse (summa on käibemaksuta – toim) lepingu Aegviidu–Tartu liinile kontaktvõrgu, veoalajaamade ja muu vajaliku ehitamiseks, ei saanud sellega elektrimured lõplikult lahendatud. Endiselt on teadmata, millal ja kuidas õnnestub GRK rajatavad veoalajaamad elektrivõrguga ühendada. Ja sellele küsimusele on vastust otsitud varsti juba viis aastat.

Tagasi üles