Kuidas ostul tuvastada, kas autot on taksona kasutatud: loe kasulikke vihjed

PM Majandus
Copy
Kasutatud autod.
Kasutatud autod. Foto: SCOTT OLSON/ AFP/ Scanpix

Veebiportaalid on täis autosid, mida on kunagi taksona kasutatud. Reeglina ei soovitata neid sõidukeid osta. Kas endise takso ostmist tasub vältida ja kuidas neid autosid ära tunda?

Sõidukite ajalugu käsitlev ettevõte carVertical avaldas nimekirja taksofirmade poolt eelistatud automudelitest ja lisas näpunäited kasutatud kunagiste taksode tuvastamiseks.

Miks on mõistlik takso ostmist pigem vältida?

Taksode läbisõidunäidikul võib olla sadu tuhandeid kilomeetreid, mis tähendab, et paljud olulised osad võivad olla kulunud ja vajada vahetust. Isegi, kui auto oli hästi hooldatud, on suur läbisõit ikkagi arvestatav murekoht.

«Kas ostjad peaksid ilmtingimata vältima taksoautode ostmist? Valiku peavad tegema kliendid, kuid iga auto hind peaks kajastama selle tegelikku tehnilist seisukorda, mis sõltub sellest, kuidas ja kus on seda sõidukit varem kasutatud. Endised taksod võivad olla uue omanikule tõelised raharöövlid, sest need on sageli kulunud,» ütles autoekspert ja carVerticali kommunikatsioonijuht Matas Buzelis.

Taksod sooritavad valdava osa oma sõitudest linnas, mis avaldab tavapärasest kasutusest suuremat mõju mootorile, piduritele ja käigukastile. Sarnase läbisõiduga sõiduk, millega sõidetakse peamiselt maanteel, on reeglina palju paremas seisukorras.

Endise taksode sisemus võib olla märkimisväärselt kulunud, eriti tagaistmed. Enamik inimesi püüab oma isiklikke sõidukeid heas korras hoida, aga taksosõitjad tulevad peale sageli lumiste saabastega või märgade ülerõivastega, mis pikemas perspektiivis mõjub auto sisustusele halvasti.

Taksopargid koosnevad tavaliselt töökindlatest sõidukitest, millel on hea maine ning mis suudavad probleemideta läbida palju kilomeetreid.

Kuidas tuvastada varem taksona kasutatud autot

Auto ajaloo kontrollimine on kõige lihtsam viis teada saada, kas sõidukit kasutati varem taksona. Eestis kasutatud autode ajalugu saab kontollida Transpordiameti veebilehel ja Liikluskindlustuse Fondi andmebaasis. Kõnealustes andmebaasides võib leida infot tavapäratult suure läbisõidu või rohkete liiklusõnnetuste kohta. Kuid välisriigist toodud sõidukite kohta ei pruugi kõik andmed saadaval olla.

Kuna taksodel võib olla suurem läbisõit, võib olla selle läbisõidumõõdik tagasi keritud.

Neid automarke on kõige sagedamini taksodena kasutatud – Mercedes-Benz (29 protsenti kõigist carVerticali tuvastatud taksoautodest), Volkswagen (14,4 protsenti), Škoda (12,3 protsenti), Volvo (10,9 protsenti) ja BMW (5,8 protsenti).

Kõige rohkem kasutatakse taksodena Saksa autosid. Nimekirja tipus on Mercedes-Benz E-klass (17,9 protsenti), millele järgnevad Škoda Superb (7,7 protsenti), Volkswagen Passat (6,1 protsenti), BMW 5. seeria (5 protsenti) ja Volvo V70 (4,7 protsenti).

Auto värv võib samuti paljastada selle minevikku – paljudes linnades on kõik taksod sama värvi, et neid oleks tänaval lihtne eristada. Mõned mudelid, nagu MB E-klass, on juba algselt toodetud taksosõiduks ning osad mudelid said isegi selleks spetsiaalse kerevärvi.

Kasutatud auto ostmisel tasub selle kere põhjalikult üle vaadata, sest kunagiste kleebiste kohad võivad olla veel näha. Reklaamkleebiste võisid jälle auto kerele heledad laigud.

Kõige populaarsemad taksomargid:

1) Mercedes Benz - 28,99%

2) Volkswagen - 14,41%

3) Škoda - 12,32%

4) Volvo - 10,87%

5) BMW - 5,81%

Kõige populaarsemad taksomudelid:

1) Mercedes-Benz E-Class - 17,9%

2) Škoda Superb - 7,7%

3) Volkswagen Passat - 6,1%

4) BMW 5-series - 5%

5) Volvo V70 - 4,7%

6) Škoda Octavia - 4,1%

7) Mercedes-Benz V-Class - 3,5%

8) Mercedes-Benz C-Class - 2,8%

9) Audi A6 - 2,1%

10) Volvo V90 - 2,1%

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles