Autoostjad on muutunud ettevaatlikuks (2)

BNS
Copy
Autoesindus.
Autoesindus. Foto: Elmo Riig

Maanteeameti andmetel müüdi 2023. aasta esimeses kvartalis kokku 6573 uut sõidukit, mis on 268 võrra rohkem kui mullu samal ajal, ent Elke Grupi tegevjuhi Taavi Lepiku sõnul on tarbijad vaatamata müüdud autode arvu kasvule muutunud hoopis ettevaatlikumaks.

«Esimese kvartali müüginumbrid peegeldavad peaasjalikult möödunud aasta viimase kuue kuu tellimusi, mis aasta esimestel kuudel müügiks konverteerusid. Reaalne esimese kvartali tellimuste maht on pisut languses, sest euribori tõus on muutnud tarbijad hinnatundlikumaks ning otsitakse kokkuhoiu võimalusi,» selgitas Lepik.

Et tarbija käitumine on muutunud ettevaatlikumaks leiab ka SEB Liisingu juht Rein Karofeld.

«Kuigi euribori mõju liisingmaksetele on pigem tagasihoidlik, tuleb mõju üldisest hinnatõusust ja on pigem seotud eluasemekulude kallinemisega,» selgitas Karofeld ning lisas, et uute liisingulepingute arv on vähenenud 10 protsendi võrra. Samas on väljastatud liisingute maht vähenenud 5 protsenti, mis näitab, et kerge autode hinnatõus on endiselt jätkunud. Siiski pole hinnakasv olnud enam nii kiire kui eelmise aasta teises pooles.

Reaalne esimese kvartali tellimuste maht on pisut languses, sest euribori tõus on muutnud tarbijad hinnatundlikumaks.

Elke Grupi tegevjuht Taavi Lepik

SEB Liisingu juhi sõnul on uute ja kasutatud autode proportsioon liikunud kasutatud autode poole.

«Piltlikult öeldes on need, kes varem vaatasid keskklassi sõidukit, nõus leppima vähemaga ning teatud inimestele on uue auto soetamine muutunud kättesaamatuks. Seetõttu on märgatavalt suurenenud huvi esinduse garantiiga kasutatud autode vastu,» nõustus ka Elke Grupi tegevjuht.

«Keskmine eratarbija eelistab praegu kuni 20 000 eurot maksvaid autosid. Kõige kallimaid sõidukeid ostavad keskmise suurusega ärikliendid. Sealjuures sõidetakse sama autoga järjest kauem ehk olemasolevaid liisingulepinguid pikendatakse,» kirjeldas Karofeld ning tõi välja, et tarbijad teevad järjest keskkonnasõbralikemaid valikuid ning kalkuleerivad senisest enam ka seda, milline on auto omamise kogukulu.

Lepiku sõnul on praegu uute autode ooteajad alates mõnest kuust kuni aastani. «Kes soovib uut autot soetada, võiks teha tellimuse ära juba täna, sest jätkuv toorme- ning logistikahindade tõus maailmaturul mõjutab endiselt ka autotööstust,» ütles ta.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles