Euroopa Liidus lepiti eelmisel nädalal kokku uute autode CO2 heitme viimises 2035. aastaks nullini. Bensiini- ja diisliautod seega ajapikku kaoksid ja teedel peaksid jääma vurama valdavalt elektriautod, kuid mille akude tootmiseks napib liitiumi juba praegu. Kokkuleppesse lisati viimasel hetkel siiski erand e-kütustele ning see võib ühenduse ambitsioonika plaani päästa.
Tellijale
Mis on e-kütused ja kas need päästavad Euroopa nullheitme plaani?
Kui eelnevalt pidi ELi kokkulepe sisuliselt tähendama sisepõlemismootoritega sõiduautode tootmise lõppu aastast 2035, siis nüüd on võimalik peamiselt Saksamaa nõudmisel siiski toota edasi neid autosid, mis kasutavad e-kütuseid. See võib aidata oluliselt kaasa heitmete vähendamise kava õnnestumisele, sest elektriautode tootmist pärsib juba praegu akude valmistamiseks vajaliku liitiumi nappus ja selle järsult kasvanud hind.