Muuga sadamas käis suurim Eestit külastanud ro-ro laev

PM Majandus
Copy
Finneco II-l on Green Plus keskkonnasõbralikkuse sertifikaat ning see ei eralda sadamasoleku ajal CO2.
Finneco II-l on Green Plus keskkonnasõbralikkuse sertifikaat ning see ei eralda sadamasoleku ajal CO2. Foto: Mihkel Notta

Veebruaris ja märtsis külastasid Muuga sadamat suurimad Eestis sildunud ro-ro laevad, Finnlinesile kuuluvad Finnsky, Finnbreeze ja Finneco II.

Saksamaalt Travemündest väljunud alused külastasid Muugat seitsmel korral ning Eestis lossiti maha kokku ligi 1400 ühikut veoautot, treilerit, konteinerit ning uusi sõiduautosid. Eestist laaditi laevadele omakorda 730 veokit, treilerit, konteinerit ja uut sõiduautot.

«Veebruarikuus teenindasime Muugal Finnlinesi aluseid viiel ning märtsis lisaks veel kahel korral,» kirjeldas HHLA TK Estonia juhatuse esimees Riia Sillave. «Kuigi ro-ro laevaühendus Muugalt Vuosaari sadamasse Soomes toimib juba aastaid, olid need laevakülastused meie terminali jaoks märgilise tähendusega – Finnsky ja Finnbreeze ning Finneco II on suurimad Muugal sildunud ro-ro laevad.» 

3. märtsil Muugal sildunud 238 meetri pikkune hübriidlaev Finneco II on eelmisel suvel liinile tulnud alus, mis saab sadamakülastuste ajal tavapäraste diiselmootorite asemel vajaliku energia 5 MWh mahutavusega akudelt, mis võimaldab hoida laeva sadamas viibides selle kasvuhooneheitmed nulltasemel. Akusid laetakse omakorda laeva seilamise ajal, mh kasutades laevatekile enam kui 600 ruutmeetri ulatuses paigaldatud päikesepaneele.

Finneco II autotekil on veokite, sõidukite ja konteinerite mahutamiseks kokku 5800 rajameetrit, aluse kogutonnaaž on 60 515. 

Sõsarlaevad Finnsky ja Finnbreeze on 217 meetri pikkused ro-ro laevad, mille autotekil on veokite ja sõidukite mahutamiseks kokku 4192 rajameetrit. Mõlema aluse kogutonnaaž on 33 816.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles