Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu veebruaris 740 miljonit eurot; võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügitulu püsivhindades 6 protsenti.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu langes veebruaris aastaga 6 protsenti
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul mõjutasid veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu langust enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes aastaga 8 protsenti.
«Müügitulu vähenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes kasvas müük 5 protsenti eelmise aasta veebruariga võrreldes,» märkis Pihlak pressiteates.
Tööstuskaupadest langes müügitulu kõige rohkem ehk 13 protsenti muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga. Müük vähenes veel 11 protsenti majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, 5 protsenti posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, 3 protsenti kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil, 3 protsenti apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning 3 protsenti muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad.
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 5 protsenti ning mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu 4 protsenti.
Jaanuariga võrreldes vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu 8 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes müük eelmise kuuga võrreldes 2 protsenti.