Kerisetootja toob aastatulemuses välja, et Venemaa sõda Ukrainas avaldas neile olulist mõju.
Eesti kerisetootja raske aasta: kahjum enam kui kolmekordistus
«24. veebruaril 2022. aastal alanud Venemaa sissetung Ukrainasse mõjutas Saunumi tegevust olulisel määral. Kui esimeses kvartalis tootmismahud kasvasid ning valmistusime mitmekordseks käibekasvuks Euroopa turgudel, siis tegelikkuses esimese kvartali lõpus ja terves teises kvartalis oli Euroopa tarbija kindlustunne sedavõrd madal, et erinevatel turgudel kukkus saunaäri ligi poole võrra (Saksa turul kuupõhistes võrdlustes isegi kuni 75 protsenti),» teatas ettevõte. «Tarbimise vähenemise, teise kvartali kõrgete materjali sisendhindade ja energiakriisi tingimustes vähenes Saunumi seadmete müük, aga ka seadmete brutomarginaal. Saunum oli sunnitud kolmandas kvartalis tootmistellimused peatama ning kulude kokkuhoiu eesmärgil aasta teises pooles vähendama konsolideerimisgrupi personali mahtu 15 protsendi võrra. Vaatamata kõrgele inflatsioonile 2022. aasta teises pooles, ent osaliselt tänu energiahindadele kontrollmehhanismide loomisele oli näha, et kliendid julgevad taas oma kodusse investeerida, mille tõestuseks novembris ja detsembris tegi ettevõte mitmel kuul järjest käiberekordid.»
Saunumi 2022. aasta majandustulemused on juhtkonna ja nõukogu hinnangul aasta alguse lennukaid plaane arvesse võttes pettumust valmistavad, tõdes kompanii.
Saunum ei loobu eesmärgist
2022. aastal oli saunaäris globaalselt seisaku või isegi regressiooni aasta. Paljud suured saunaettevõtted kaotasid nii tooteühikute müügis kui käibes. Samuti kaotasid käivet nii kohalikud kui rahvusvahelised saunamajade tootjad. Hinnanguliselt toodeti keriseid 2022. aastal 450 000 – 500 000 ühikut ning pärast aastast paigalseisu on taas oodata 3–5 protsendi suurust kasvu selles segmendis.
Saunumi müügimahuks võib 2022. aastal arvestada kuni 0,4 protsenti globaalsest keriseturu kogumahust (2020. aastal oli see hinnanguliselt 0,1 protsenti, 2021. aastal hinnanguliselt 0,4 protsenti). Saunumi keriste patenteeritud ja unikaalne õhukihtide segamise funktsioon on ettevõtte koduturul ning peamistel eksportturgudel (Soome, Saksamaa, Šveits jt) väga hästi vastu võetud, mistõttu peab ettevõte jätkuvat turuosa kasvatamist realistlikuks. Neljanda tegevusaasta lõpuks soovib ettevõte kasvatada uute keriste müügis globaalse turuosa ühe protsendi juurde.
Ettevõtte läinud aasta käive kasvas 16,8 protsendi võrra, 2,2 miljoni euroni. Kahjum 3,5-kordistus samal ajal ja ulatus 1,6 miljoni euroni. Läinud aasta lõpus oli ettevõttel raha 137 266 eurot.