Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Streikiv Euroopa: millised on reisija õigused lennureisi tühistamise korral?

Copy
Streigi tõttu on Saksamaal asuv Müncheni lennujaam tühi.
Streigi tõttu on Saksamaal asuv Müncheni lennujaam tühi. Foto: Matthias Schrader / AP / Scanpix

Saksamaal toimuva lennundus- ja raudteetöötajate streigi tõttu on tühistatud palju lennureise. Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) ettevõtluse osakonna jurist Triinu Nurmjõe selgitab reisijate õigusi, mis sellises olukorras kehtivad.

Juhul, kui lennureis tühistatakse, on lennuvedajal kohustus pakkuda reisijale ühte järgmistest valikutest:

  • seitsme päeva jooksul kogu piletiraha tagasimakse ärajäänud reisi või reisi osade eest ning vajadusel esimesel võimalusel tagasilend reisi väljumiskohta;
  • esimesel võimalusel ja võrreldavatel tingimustel teekonna muutmine reisija lõppsihtkohta;
  • vabade kohtade olemasolul võrreldavatel tingimustel toimuv teekonna muutmine reisija lõppsihtkohta reisijale sobival hilisemal kuupäeval.

Juhul, kui reisija on jõudnud juba ümberistumisega lennureisi korral oma vahesihtkohta või ootab tagasilendu lennujaamas, tuleb lennuvedajal pakkuda talle uue lennu ooteajaga võrreldes piisavat toitlustust. Kui lendu tuleb oodata ööpäev või kauem, tuleb pakkuda reisijale ka hotellimajutust ja transporti hotelli ning lennujaama vahel.

Sõltuvalt lennu tühistamise asjaoludest (kas lennuvedaja suudab ära tõendada, et võttis kasutusele kõik võimalikud meetmed lennutõrke ärahoidmiseks) võib reisijal olla õigus täiendavale hüvitisele. Hüvitise suurus võib olla 250, 400 või 600 eurot reisija kohta, sõltuvalt lennureisi alg- ja lõppsihtkoha vahelisest vahemaast.

Juhul, kui tekib lennutõrge ning lennuvedaja ei paku ise valikuid, tuleb reisijal võtta ise lennuvedajaga esimesel võimalusel ühendust. Kui lennuvedaja ise reisijaga ühendust võtab ja alternatiive pakub, tuleb reisijal olla valmis koostööks ning püüda leida parim võimalik lahendus pakutavate valikute seast.

Tagasi üles