Mustjatse sõnul on kevad autoteeninduses kõige kiirem aeg, sest just siis hakkab pihta rehvivahetushooaeg ning inimesed soovivad ka teised vajalikud hooldustööd ära teha. Seetõttu tasub oma auto seisukorraga tutvuda, vaadata see kriitilise pilguga üle ning varakult hooldusesse aeg broneerida, et vältida viimase hetke peale jäämist. Mustjatse sõnul tuleks kindlasti hinnata rehvide ja autokere seisukorda, vaadata üle klaasipuhastajate efektiivsus ning mõelda vedelike vahetamisele.
Rehvid olgu vastavalt ilmale
Naastrehvidega tohib Eestis sõita 31. märtsini, aga kui olud on talvised, siis võib naastrehve kasutada kuni 30. aprillini. Kel palju linnas ning põhimaanteedel liiklemist, võiks vastavalt ilmale vahetada rehvid ära juba varemgi.
«Päikese käes tõuseb tee temperatuur päris kõrgele, vaatamata sellele, et õhk on veel jahe. Talverehvid on mõeldud sõitmiseks madalatel temperatuuridel ning kui plusskraadid tõusevad, halvenevad rehvide pidurdusomadused märgatavalt,» selgitas Mustjatse.
Kuigi lamellrehvidega võib tema sõnul sõita aasta ringi, pole ka neid mõtet kevadiste-suviste teeoludega kulutada, sest kuni seitsme soojakraadini töötavad lamellrehvid üsna kenasti, ent soojema temperatuuriga muutuvad pehme rehviseguga rehvi pidamisomadused piisavalt kehvaks, mis viib pidurdusmaa pikenemiseni, rehvi üleliigse kulumiseni ja kõrgenenud avariiohuni.
Kui kaua rehvikomplekti kasutada?
Rusikareegel on selline, et talverehvid võiks vahetada välja vähemalt iga nelja, suverehvid kolme aasta tagant. Seistes muutuvad rehvisegu omadused nii, et need ei taga enam sellist turvalisust nagu uued rehvid.