Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) jurist Martin Simmermann ütles Äripäeva raadio saates «E‑kaubanduse areng ja tulevik», et viimasel ajal on e-poed oma veebilehelt eemaldanud kontaktandmed, kuhu klient saab mure korral pöörduda, ehkki juba kümme aastat kehtib nõue, et andmed peavad olema kättesaadavad.
Tarbijakaitse: e-poed ei tohi oma kontaktandmeid kliendi eest varjata
«Põhjus on see, et kõnele ja meilile vastamine on tülikas, lihtsam on asendada see juturoboti või tehisintellektil põhineva vestlusaknaga, kuhu tarbijad suunatakse, et tema küsimus automatiseeritult lahendada,» selgitas Simmermann.
Ta lisas, et kindlasti on olukordi, kus klient on rahul juturoboti vastusega, kuid seaduse järgi peab olema võimalus pöörduda teenusepakkuja poole ka klassikalise sidevahendi teel.
Sagedasim kaebus on kaubast ilmajäämine
TTJA tarbijavaidluste komisjoni sekretariaadi juhataja Veiko Kopamees ütles raadiosaates, et e-kaubandust puudutavatest kaebustest on kõige sagedasem olukord, kus teenusepakkuja pole kliendile lubatud toodet tähtajaks saatnud.
Kui osapooled omavahel kokkuleppele ei jõua, lahendatakse vaidlused TTJA tarbijavaidluste komisjonis.
Ettevõtted, kes otsuseid ei täida, satuvad ameti veebilehel avaldatud avalikku musta nimekirja. Kopamehe sõnul tuleb ette olukordi, kus ettevõtja täidab oma kohustuse kliendi ees siis, kui saab teada, et selline nimekiri on olemas.