Energeetikaeksperdid: aeg on universaalteenuselt lahkuda! (13)

Copy
Börsipaketiga liitumine tooks inimesed tagasi tarbimist juhtima.
Börsipaketiga liitumine tooks inimesed tagasi tarbimist juhtima. Foto: Konstantin Sednev

Veebruari lõpu seisuga oli universaalteenusel ligi 325 000 Eesti kodutarbijat.

Energeetikaekspertide sõnul tasuks kõigil neil oma elektripakett ära vahetada, sest tänaseks on tegu kõige halvema valikuga turul.

70:3. Ei, see ei ole mõne noorte korvpallimängu tulemus, kus ühed on aastaid trenni teinud ja teised alles alustanud. See on börsihinna ja universaalteenuse 2023. aasta hinnavõrdlus, mis kuulutab karmi tõde: nn riigielekter on löönud börsihinda tänavu vaid kolmel päeval. Seejuures näitavad futuuride hinnad, et suvel odavneb börsielekter suure tõenäosusega veelgi, samas kui universaalelektrit ähvardab järjest kallineva CO2-kvoodi tõttu Konkurentsiameti hinnakorrektsioon.

Samuti ei ole universaalteenus enam soodsam ka fikseeritud hinnaga lepingutest. Täna saab kõigi Eesti suuremate elektrimüüjate juures sõlmida igal ajal tasuta lõpetatava fikseeritud hinnaga paketi, mis on universaalteenusest reeglina vähemalt 25 protsenti odavam. «Kindlasti peaks täna universaalteenuselt lahkuma,» ütleb Eesti Energia endine juht, täna Gridios tegutsev Sandor Liive. «Universaalteenus on tänastes turutingimustes kallis nii fikseeritud hinda kui börsihinda soovijatele,» sekundeerib Baltic Energy Partner juhatuse liige, energiakaupleja Marko Allikson.

Olgugi et universaalteenusel olemine ei ole paberil enam ühegi tarbija huvides, ei tohi müüjad automaatselt kliente parema lepingu peale üle kolida. Ehk kui universaalteenusele viimine käis paljude jaoks nähtamatult, siis kahjulikuks muutunud paketist loobumiseks peavad ligi 300 000 majapidamist ise initsiatiivi näitama. Tõsi, elektrimüüjad saavad protsessile kaasa aidata. Näiteks Eesti Energia alustas eelmisel nädalal massiivset kampaaniat ning tegi enda klientidele pakkumise asendada universaalelekter 6 kuuks fikseeritud hinnaga 15,89 senti/kWh. Ettevõtte sõnul oli klientide huvi nii suur, et tekitas probleeme lausa ettevõtte iseteeninduskeskkonda sisselogimisel.

Kommentaarid (13)
Copy
Tagasi üles