A1000 Marketi odavpoodide keti juhi Tarmo Lauringu sõnul peidavad poeketid hinnatõusu pakendite vähendamisse, et jätta ostjatele mulje, nagu oleks tegemist soodsa tootega.
A1000: toidukaubanduses käib pakendite vähendamise peitusemäng (1)
Lauringu sõnul veavad varjatud hinnatõusu ehk pakendite vähendamist välismaised ketid omatoodetega. «Harjumuspärasest 100-grammisest pakist on saanud 85-grammine ja poolekilosesse juustupakki jäi alles 450 grammi. Kodumaisel tootjal polegi palju muud valikut, kui hinnaga konkurentsis püsimiseks pakendite vähendamisega kaasa minna,» nentis ta pressiteates.
Ta lisas naljaga pooleks, et ei oleks väga üllatunud, kui poeketid võtaksid kasutusele ka väiksemad ostukorvid, et jätta klientidele mulje, et sama raha eest saab eilsega sarnase koguse kaupa.
Lauring soovitab inimestel jälgida tähelepanelikult pakendi suurust ning toodete kilohinda.
Tema sõnul on laiem küsimus see, et tõusvad toiduhinnad moodustavad inflatsiooni kõige suurema komponendi. «Eestis on keskmisest kõrgemad aktsiisid nii kütusele, energiale kui toiduainetele ja see teeb tarbija elu keeruliseks ning vähendab kohaliku toiduainetööstuse konkurentsivõimet,» lisas ta.
Lauringu sõnul võidavad kallinevatest hindadest odavpoed, sest inimesed üritavad kokku hoida, aga lõpuks on ikkagi elu kallim. «Poola lasi aasta tagasi näiteks toidukaupade käibemaksu inflatsiooni pidurdamiseks ja inimeste vaesusesse kukkumast hoidmisest päris nulli. Eesti tootmise soodustamiseks on variant kaaluda ka kohalikule toidule sissetoodavast soodsama käibemaksu kehtestamist,» leiab ta.