Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lux Express: bussivedajatele tuleb anda tagasi võimalus sõitjate nimel pingutada (3)

Copy
Lux Expressi Eesti ärijuht Ingmar Roos.
Lux Expressi Eesti ärijuht Ingmar Roos. Foto: Konstantin Sednev

Bussifirma Lux Expressi hinnangul vajab Eesti ühistranspordisüsteem vajab vältimatult restarti, sest tänase korraldusega ühistranspordi kasutamise osakaalu ei kasvata.

Tasuta maakondliku bussiliikluse tulevik paistab praegu reformierakonna juhtimisel käivate koalitsioonikõneluste taustal tume, sest poliitikute hinnangul käib senine süsteem riigile üle jõu. Hüppelised hinnakasvud panevad uue valituse valiku ette, kas leida sel aastal veel juurde ligi 12 miljonit eurot või muuta süsteemi.

«Bussivedajatele tuleb anda tagasi kohustus ja võimalus pingutada et sõitja bussi meelitada,» rõhutas Lux Expressi Eesti ärijuhi Ingmar Roos.

Maakonnaliikluses viljeletav tasuta ühistransport koos madalaimale kilomeetrihinnale keskenduva hangete süsteemiga on tema hinnangul tekitanud olukorra, kus vedajad peavad lepingu täitmiseks lihtsalt tellitud kilomeetrid õigel ajal läbi sõitma.

«Tänases maakonnaliinide korralduses ei ole bussivedajal võimalust ega soovi teha jõupingutusi täiendavate reisijate bussi toomiseks, sest igasugune parendus toob kaasa kulude kasvu, kuid sõitjate arvu kasvatamine vedaja tulusid ei kasvata,» nentis Roos.

Tasuta maakonnaliiklus on tänaseks täielikult välja suretanud piletitulupõhiselt toiminud bussiliikluse nendes maakondades, kus dotatsioonita bussiliikluse korraldamiseks nõudlust jaguks. Harjumaal, kus 15 aastat tagasi toimis 2/3 bussiliikusest dotatsioonita, suleti eelmisel aastal viimane piletulu põhiselt toiminud bussiliin.

«Meie loodame, et moodustatav valitsuskoalitsioon käivitab tarvilikud muudatused raskekujuliseks dotasioonisõltlaseks muutunud Eesti ühistranspordisüsteemi muutmiseks,» märkis Roos.

Tagasi üles