Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Belgia keelustab hasartmängude reklaami

Copy
Kas sellisest seadusest oleks kasu ka Eestis?
Kas sellisest seadusest oleks kasu ka Eestis? Foto: Christoph Hardt

Belgia valitsus on otsustanud keelata alates 1. juulist hasartmängureklaami, et vähendada kodanike sõltuvust ja võlgnevusi, kusjuures hiljem keelatakse ka reklaamid staadionitel ja spordi sponsorluses, vahendab Reuters.

«Valitsus on sügavalt mures seoses tohutus mahus leviva hasartmängureklaami mõjuga, millega meie ühiskond silmitsi seisab,» ütles justiitsminister Vincent Van Quickenborne oma avalduses. «Ja nende jaoks, kes soovivad vabaneda oma hasartmängusõltuvusest, on hasartmängureklaamide tsunami täiendavaks probleemiks.»

Hasartmängureklaam keelatakse televisioonis, raadios, kinodes, ajakirjades, ajalehtedes ja avalikus ruumis. Samuti keelatakse veebireklaam veebisaitidel ja sotsiaalmeedias.

Alates 1. jaanuarist 2025 keelatakse täiendavalt reklaam staadionitel ja alates 1. jaanuarist 2028 ei saa hasartmängufirmad enam sponsoreerida profispordiklubisid, näiteks jalgpallimeeskondi.

Valitsus väitis, et keeld tuleneb teaduslikest uuringutest, mis näitavad, et reklaam soodustab hasartmängusõltuvust ja aitab kaasa hasartmängudega seotud võlgade tekkimisele.

Uute eeskirjade kohaselt ei saa hasartmängufirmade sponsorluskulusid enam maksudest ka maha arvata.

Tagasi üles