Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Taavi Aas Ka tasuta ühistransporti saab panna tõhusamalt toimima (4)

Copy
Foto: Dmitri Kotjuh

Maksumaksja poolt tasutud ühistranspordi tuleviku seavad nii Reformierakonna kui Eesti 200 poliitikud üha kasvavate kulude tõttu kahtluse alla. See on aga transpordi arengu seisukohalt kahjulik ja halvendab inimeste toimetulekut, kirjutab arvamusloos endine majandus- ja taristuminister Taavi Aas (Keskerakond).

Uue valitsuse prioriteedid on paigas. Reformierakondlased annavad läbi lillede märku, et maakondliku bussitranspordi dotatsioon 50 miljonit on kavas kaotada ehk siis kogu bussitranspordi kulu peavad katma sõitjad. Tegelikult ei tule muidugi kellelegi üllatusena, et selline plaan on Reformierakonnal sisimas alati põlenud, kuid Keskerakond on nii Tallinnas kui ka riigis tõmmanud sellele mõttele selgelt pidurit.

Keskerakonna algatusel toimib Tallinnas juba kümme aastat tasuta ühistransport. See on ennast tõestanud ning inimeste poolt väga hästi vastu võetud solidaarne lahendus. Arvud näitavad selgelt, et tasuta ühistransport on ka maakonnaliinidel vajalik ja oodatud. Sellises olukorras on veider, et on alanud kampaania kõige kõrgemal tasemel selle lõpetamiseks. See on transpordi arengu seisukohalt kahjulik ja halvendab inimeste toimetulekut.

Keskerakond kindlasti ei toeta tasuta ühistranspordi likvideerimist, kuid oleme valmis kaasa mõtlema, kuidas seda saaks panna toimima tõhusamalt ja inimeste huvidest lähtuvalt. Meie valimisplatvorm näeb ette suurendada liinimahte maakondlikel liinidel, kuna ühistranspordi kasutamine on praeguses kiires hinnatõusu olukorras suurenenud. Ühistranspordi võrgustikku tuleb vaadelda riigisisese tervikuna nii, et maakondade vahel oleks tagatud sujuv liikumine.

Samuti on äärmiselt vajalik integreerida erinevate ühistranspordiliikide kasutamine ja sobitada nende sõidugraafikud. Soodustada tuleb ka ühistranspordi sõlmpunktide juures jalgrattataristu arendamist.

Aga kvaliteedi kasv ei saa tulla nende inimeste arvelt, kes täna ühistransporti kasutavad ja kelle jaoks on just tasuta ühistransport oluline tugi muude kulutuste kõrval, mis niikuinii, ja eriti viimasel ajal, on tohutult kasvanud. Alles täna lugesin Postimehest, et toidukorv on Tallinnas kallim kui Helsingis, kus keskmine palk rohkem kui kaks korda kõrgem.

Ma saan aru, et jõukamaid inimesi esindavale Reformierakonnale ei ole tähtis bussitransport, aga huvitav oleks teada, kas ka praamiliikluse dotatsioon on plaanis kaotada või karistatakse ainult bussisõitjaid?

Tagasi üles