Elektriauto säästab keskkonda ja rahakotti

Copy

Euroopa Parlament kiitis veebruari keskel heaks määruse, mille järgi ei tohi alates 2035. aastast Euroopa Liidus enam müüa sisepõlemismootoriga autosid ja kaubikuid. Süsinikheidetega masinate alternatiiviks on elektriautod, mis on lisaks keskkonnasõbralikkusele ka oluliselt madalama kütusekuluga.

«Elektriauto suur pluss on madal kütusekulu ja seda ka vaatamata viimastel aastatel kerkinud elektrihinnale,» ütleb Enefit Volti äriarendusjuht Kert Pääbo. Ta nendib, et elektrihind on tänaseks saavutanud teatud stabiilsuse ning lisaks muutuvad aina targemaks ka laadimisseadmed, mis oskavad kasutada ära soodsama hinnaga perioode. «Iga aastaga lisandub elektrivõrku aina enam taastuvenergiaallikaid, mis muudavad elektrihinna veel rohkem kõikuvaks. See tähendab, et tasub jälgida oma tarbimist ning kasutada ära odavama hinnaga tunde. Siin aitavadki meid targad laadijad.»

Tark laadija ei lae akut sel ajal, mil elektrienergia üldine nõudlus on suurim ja elektrihind kõrgeim. Moodne tehnoloogia valib ise kõige madalama hinnaga aja, tänu millele on võimalik diisli- ja bensiiniküttega autode ees ligi seitsmekordne hinnavõit 100 km kohta. Ehk Tallinna-Tartu trassi läbimise hinnaks tuleks tarka laadimist kasutades elektriautoga 4–5 eurot, võrreldes tavaauto 30–40 euroga.

Eesti on elektriautodeks valmis

2022. aastal lisandus Eesti registrisse 1243 elektriautot, mida on 53,8 protsenti rohkem kui 2021. aastal. Uute sõidukite osakaal oli 60,63 protsenti. Pääbo sõnul on Eestis praegu küll elektriautode osakaal kõigist sõidukitest veel madal, ent lähima 5–10 aasta perspektiivis on kindlasti elektriautod põhiliseks valikuks. Autotootjadki vähendavad juba sisepõlemismootoriga masinate tootmist ning lähevad järk-järgult üle alternatiivsetele võimalustele.

Eesti on elektriautodeks valmis. Eesti suurimasse elektriautode laadimisvõrku Enefit VOLT kuulub üle 185 laadimispunkti Eestis ning tänu Enefit VOLT laadimisvõrgustikule on täna maanteedel läbitud rohkem kui 8 miljoni puhast kilomeetrit. Ka Eesti Energia vahetab järgemööda sisepõlemismootoriga autod elektriliste vastu, sest see on mõistlik nii rahaliselt kui kasulik keskkonnale. Iga särtsusõidukiga läbitud kilomeeter panustab ju otseselt puhtamasse õhku. Ettevõtte elektriautod on läbinud üle 750 000 kilomeetri, mis võimaldanud kokku hoida umbes 152 tonni jagu CO2 ning kümneid tuhandeid eurosid kütuse arvelt.

Muutunud on ka meie ehitusseadus ning nii kehtib alates 10. märtsist 2021 seadus, et elektriautode laadimistaristu peab looma kõigile neile uutele ja oluliselt rekonstrueeritavatele hoonetele, mis on kavandatud teenindama enam kui kümme parkimiskohta. Uute korterelamute puhul peab kõik parkimiskohad varustama juhtmetaristuga, et tagada tulevikus võimaldus paigaldada lihtsalt elektriauto laadimispunkte. Olemasolevatele mitteelamutele on määratud aga üleminekuaeg ehk enam kui 20 parkimiskohaga hooned peavad olema varustatud vähemalt ühe laadimispunktiga 2025. aasta alguseks.

Elektriautod on väga heaks alternatiiviks vähendada transpordivahendite negatiivset mõju keskkonnale ning minimeerida oma kulutusi kütusele. Elektriautol on sisepõlemismootoriga masinate ees veel mõned eelised, näiteks pole elektriautol talvised käivitumisprobleeme, mootor töötab vaikselt, salong läheb kiiresti soojaks ning paljudes linnades võimaldatakse elektriautodele kesklinnas tasuta parkimist.

Loe lähemalt elektriautode eelistest ning laadimisvõrgustikust: https://enefitvolt.com/blogi 

Copy
Tagasi üles