Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Raha jätkub: uute autode müük kasvas kõvasti

Copy
Uued autod Volkswageni esinduses. Pilt on illustratiivne.
Uued autod Volkswageni esinduses. Pilt on illustratiivne. Foto: Marko Saarm / Sakala / Scanpix

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmeil müüdi Eestis veebruaris 1597 uut sõiduautot, mis ületas eelmise aasta veebruari tulemust 13,3 protsenti.

Aasta esimese kahe kuu kokkuvõttes on antud klientidele üle 3370 uut sõiduautot, mida on 7,6 protsenti enam kui möödunud aasta samal ajal.

Tublisti kasvas veebruaris elektriautode müük, mida anti klientidele üle 77 ja mille osakaal oli 4,8 protsenti kogumüügist. Hübriidautosid müüdi 753 ja gaasiautosid kuus. Kokku moodustasid alternatiivkütuseid kasutavad sõiduautod üle poole, 52,4 protsenti veebruaris ostetud uutest sõiduautodest, teatas liit.

Populaarseimad segmendid olid keskmised maasturid, mille osakaal oli 26,8 protsenti, järgnesid väiksemad maasturid 18 protsendiga ja väiksema keskklassi autod samuti 18 protsendiga.

Edukaim oli Toyota

Automarkidest oli veebruaris edukaim Toyota, mida müüdi 303, järgnesid Audi ja Škoda, vastavalt 289 ja 261 autoga. Populaarseimaks mudeliks osutus Škoda Octavia, mida müüdi 99, esikolmikusse mahtusid ka Toyota Corolla 86 ja Audi A5 95 sõidukiga.

Tarbesõidukite turul aga jätkus jaanuaris alanud langus. Veebruaris müüdi 287 uut tarbesõidukit, mis jäi eelmise aasta veebruari tulemusele alla 26,4 protsenti. Tänavu on kahe kuu kokkuvõttes müüdud 700 tarbesõidukit, mis jääb möödunud aasta sama perioodi tulemusele alla 21,8 protsenti. Automarkide esikolmiku moodustasid Renault 43 sõidukiga ning Citroen ja Mercedes-Benz 34 sõidukiga. Veokite segmendis olid edukaimad Volvo ja Scania, vastavalt 25 ja 24 veokiga.

Tagasi üles