Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) algatas eelmise aasta oktoobris Luminor Banki suhtes järelevalvemenetluse internetipanga tõrgete tõttu. Pank lubab end parandada ja tekitatud kahjud klientidele kompenseerida.
Järelevalve alla sattunud Luminor lubab klientidele kahju hüvitada
Luminor pakub klientidele internetipanga probleemide korral võimalust saada teenindatud nii pangakontoris kui ka telefoni teel. Suuremate tõrgete korral on võimalik teha kuni 300 euro suuruseid makseid telefoni teel.
Internetipanga tõrgete tõttu tekkinud viiviste ja intresside kompenseerimiseks saab pöörduda kahjutaotlusega panga poole. Pangakontoris internetipanga teenuse tõrgete korral tehtud maksetelt teenustasu ei võeta, teatas TTJA.
TTJA kohtus panga esindajatega ja küsis selgitusi. Pank lubas, et järgmiste kuude jooksul on nende põhifookus IT-stabiilsuse tagamisel ja selleks tehakse täiendavaid investeeringuid, tugevdatakse meeskondi ja juhtimist koos lisaressursside eraldamisega ning tõhustatakse koostööd partneritega.
TTJA rõhutab, et krediidiasutused peavad tagama tarbijatele põhiliste makseteenuste kättesaadavuse ning andma võimaluse kasutada tänapäevaseid elektroonseid maksevõimalusi internetipangas. Makseteenused peavad olema sellise kvaliteediga, mida tarbija tavaliselt õigustatult ootab.
Tarbijal on õigustatud ootus, et krediidiasutus tagab neile internetipanga vahendusel suuremate tõrgeteta makseteenuste kasutamise õiguse ja juurdepääsu oma kontole.
«Tarbijal on õigustatud ootus, et krediidiasutus tagab neile internetipanga vahendusel suuremate tõrgeteta makseteenuste kasutamise õiguse ja juurdepääsu oma kontole. Lisaks peab tarbijatel olema võimalik teha põhilisi maksetehinguid, näiteks arvete tasumine, ülekannete tegemine, muu hulgas jälgida oma konto seisu ja maksete ajalugu, ning seda ilma suuremate ebamugavusteta,» märkis TTJA.
Kui tarbijal on probleeme põhimakseteenuse mittetoimimise tõttu, siis tuleks pöörduda esmalt panga poole. Makseteenuse lepingule esitatud nõuete rikkumise korral on pädeval järelevalveasutusel õigus teha ettekirjutus ning nõuda rikkumise lõpetamist ja edasisest rikkumisest hoidumist, samuti on võimalus pöörduda rikkumise lõpetamiseks kollektiivhagiga kohtusse.
Raha kadus arvelt
Möödunud sügisel täheldasid Luminori kliendid anomaalset raha kadumist arvelt või valesid numbreid pangakonto väljavõttes.
«Luminori pangas on tunde väldanud suur rike – pangakonto väljavõtted ja saldo näitavad valesid numbreid – minul isiklikult «haihtus» 400 eurot ja aeg-ajalt on leheküljed täiesti maas,» kirjutas Luminori klient sotsiaalmeedias.
Sama koges ka teine Luminori klient, kes teatas, et nii temal kui ka veel kolmel inimesel tema tutvusringkonnast on Luminori pangast «lekkinud raha välja vastavalt 130, 140, 200 ja 300 euro väärtuses alates 1. novembrist ilma igasuguse teavituseta».
Samuti oli Luminori veebileht mitu päeva maas. Sel ajal ei saanud teha ülekandeid ja klientide arvetele ei laekunud nende palgaraha. Toona põhjendas pank seda kuue panga ühendamisel kolmes riigis tekkinud keerulise tehnoloogilise pärandiga, mis pakub väljakutseid.
Pank ja TTJA jätkavad suhtlust ning järgmise kvartali alguses on plaanis Luminori ja ameti uus kohtumine, et saada ülevaade tehtud parandustest ja vajadusel leppida kokku täiendavad tegevused.