Elon Muski Tesla tulevikuplaani kolmetunnine voogedastus YouTube’is oli täis roboteid ja planeedi päästmist, kuid vähe oli detailsust, mis puudutab kasvõi näiteks kauaoodatud taskukohaseid elektrilisi väikesõidukeid, kirjutab Reuters.
Elon Muski arengukava jättis investorid külmaks
Investorid ei näidanud üles vaimustust. Aktsia kukkus kolmapäeval järelkauplemisel 5,6 protsenti, mis pühkis minema 36 miljardit dollarit ettevõtte turuväärtusest.
Investorpäeva presentatsioonis oli fookus jätkusuutlikkusel ja efektiivsusel, kuid ei mingeid konkreetseid uudiseid uutest ega värskendatud automudelitest, samuti polnud seal finantsprojektsioone, kirjutab MarketWatch.
Tesla finantsjuht Zack Kirkhorn prognoosis, et Tesla peab investeerima seni investeeritust kuus korda rohkem, et jõuda pikaajalise eesmärgini tõsta 2030. aastaks autotoodang 20 miljoni autoni aastas. See tähendaks praeguselt tasemelt toodangu kümnekordistamist. Tema sõnul on arve 175 miljardit dollarit. Kust selleks raha tuleb, polnud juttu.
Musk rääkis, et järgmine investeering on Tesla tehas Mehhiko põhjaosas. See oleks esimene tehas, mis ei asu USAs, Saksamaal ega Hiinas.
Kui Tesla jõuaks tootmiseesmärgini, toodaks ta rohkem autosid kui Volkswagen ja Toyota kokku. See kujutaks endast veerandit kogu maailma läinud aasta autoturust.
Muski sõnul on müügimahu kasvatamise võti müügihindade langetamine.
Muski sõnul on Teslal vaja vähemalt 10 erinevat automudelit, mida toodetaks aastas kaks miljonit mudeli kohta. Näiteks Toyota müüs läinud aastal üleilmselt vaid veidi enam kui miljon Corollat.