Pärast lääneriikide tootjate Venemaa autoturult lahkumist on Hiina üha rohkem sealset turgu vallutanud ning nüüd hakanud ka hindu tõstma, et olukorrast maksimaalset kasu lõigata.
Hiina vallutas pea poole Venemaa autoturust ja hakkas nüüd hindu tõstma
Tänavu jaanuaris läks venemaalaste autoostudeks suunatud rahast Hiina markide soetamiseks 46 protsenti. Kokku kulutasid venemaalased Hiina päritolu autodele 50,9 miljardit rubla (533,5 miljonit eurot) ehk 3,2 korda enam kui aasta varem, kirjutab Moscow Times Avtostati andmetele tuginedes.
Seejuures kasvas Hiina turuosa Venemaal müüdud autodest aastataguselt 7,5 protsendilt 38 protsendile. Kokku müüdi Venemaal jaanuaris 17 200 uut Hiina sõiduautot.
Hiina sõidukid jäävad alla vaid Venemaa enda autodele, mille osa jaanuaris müüdud autodes oli 40 protsenti ning kokku müüdi 18 400 uut autod.
Kuidas rahalises arvestuses jäävad Venemaa enda autotootjad hiinlastele kõvasti alla- neile kuuluv vaid 15 protsenti kulutatud summast.
Ja kuna turul väga valikut ei ole, siis on hiinlased hakanud autode eest kõrgemat hinda küsima. Haval (F7, F7X, Jolion ja Dargo) ning samuti Geely Tugella, Сhery Tiggo 4 Pro ja Changan CS35 hinnad tõusid jaanuaris keskmiselt 3-6 protsenti. Venemaal kõige populaarsem maastur Exeed kallines aga suisa 11 protsenti. Eksperdid põhjendavad kallinemist rubla odavnemisega jüaani suhtes.
«Hiina autotootjad lõikavad kujunenud turuolukorrast maksimaalset kasu. Seda näitavad ilmekalt jaanuari numbrid. Kui «hiinlaste» turuosa kasvas aastatagusega võrreldes neli korda. Siis rahalises struktuuris oli kasv viiekordne,» tõdes Avatud auto juht Marina Dembitskaja.
Avtostat märgib, et praegune turu struktuur lähikuudel tõenäoliselt märkimisväärselt ei muutu ning Hiina ning Venemaa brändid jätkavad omavahelist turuvõitlust ning kokku kuulub neile 80 protsenti turust.