Poepidaja: majanduslangus paneb luksussektori kõva löögi alla

PM Majandus
Copy
A1000 Market Tallinnas, Lasnamäel.
A1000 Market Tallinnas, Lasnamäel. Foto: Eero Vabamägi / Scanpix

A1000 Market odavpoodide keti juhi Tarmo Lauringu sõnul tabab majanduslangus kõige valusamalt luksuskaupade sektorit – nii jaekaubanduse, restorani kui kinnisvaraäris ootavad kallimate kaupade müüjaid ees keerulised ajad.

Tarmo Lauringu sõnul peegelduvad täna avaldatud majanduslanguse numbrid selgelt inimeste ostukäitumises. «Enda poodides näeme selgelt, et inimesed otsivad allahindlusega ja tegelikult üleüldiselt soodsamat kaupa. Ostetakse rohkem tooteid, millest ise kodus süüa teha ja see mõjutab otseselt ka näiteks restoranisektorit. Telliskivi kvartalis pannakse järjest nii toidukohti kui ka kalleid disainerpoode kinni. Luksuskaupade sektor saab praegu selgelt kõige rohkem pihta,» rääkis Lauring.

«Ebavajalikud kulutused tõmmatakse koomale, aga sööma peab ikka ja kes suudab teistest soodsamat hinda pakkuda, sel pole kurta midagi. Inimesed üritavad kokku hoida ja meie klientide arv on aastaga 20 protsenti kasvanud,» lisas Lauring.

«Peo ajal läks sisuliselt kõik ja iga hinnaga kaubaks, aga see pole terve konkurentsiolukord, vaid lihtsalt rahatrüki tulemus, mis ei saanudki igavesti jätkuda.»

«Majanduslangusel on tegelikult korrastav ja edasiviiv mõju. Peo ajal läks sisuliselt kõik ja iga hinnaga kaubaks, aga see pole terve konkurentsiolukord, vaid lihtsalt rahatrüki tulemus, mis ei saanudki igavesti jätkuda. Paljud ettevõtjad läksid lihtsalt laisaks. Nüüd peavad nii tootjad kui ka jaemüüjad oma kulud ja ärimudelid üle vaatama ja kindlasti tuleb efektiivsust juurde, millest võidavad tarbijad,» rääkis Lauring.

Statistikaameti andmetel langes Eesti SKP 2022. aasta neljandas kvartalis võrreldes 2021. aasta sama perioodiga 4,1 protsenti.

A1000 Market ketti kuulub 13 kauplust üle Eesti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles